شناسهٔ خبر: 162721 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بخش اقتصادی وزارت امور خارجه تعطیل است

محمد صفایی نماینده مردم گناباد درمجلس گفت: بخش اقتصادی وزارت امور خارجه به کل تعطیل است و باید با کشورهایی که تحریم هستند، ارتباطات اقتصادی خود را تقویت کنیم.

به گزارش «نماینده» محمد صفایی نماینده مردم گناباد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از اظهارات محمد جواد ظریف اظهار داشت: آقای ظریف! مجلس یازدهم را چگونه تصور کردید و چه تصوری از منا در ذهن شماست؟ شما تحولات بین المللی پساغرب را در عمل باور ندارید چرا که پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی پیام ذلت به غرب فرستادید.

وی افزود: وزیر امور خارجه در مجلس بحث از وحدت ملی و فراجناحی بودن می‌زند اما در نشست با کری می‌گوید که اگر ما با شما به توافق نرسیم، جریان رادیکالیسم روی کار می‌آید!

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: روزی که کری پای میز مذاکره آمد رهبر انقلاب فرمودند که او با پای شکسته می‌آید چرا که به مذاکره احتیاج دارد، پس از مواضع انقلاب کوتاه نیایید اما با وجود این دیدیم که شما از مواضع انقلاب کوتاه آمدید.

صفایی گفت: متأسفانه عراقچی در رسانه ملی به برادران افغانی توهین می‌کند و سوال ما این است که آیا نگاه به همسایگان باید اینگونه باشد!؟

وی افزود: همسایه‌های ایران هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار واردات داشتند که سهم ایران فقط دو درصد است و این مایه خجالت است و بخش اقتصادی وزارت امور خارجه به کل تعطیل است.

نماینده مردم گناباد تصریح کرد: ۲۵ کشور تحت تحریم آمریکا هستند و باید ایران از ظرفیت تشکیل اتحادیه‌ای با آنان برای تقویت روابط اقتصادی استفاده کند.

صفایی یادآور شد: پورابراهیمی سال گذشته در رأس هیئتی به چین سفر کرد و به توافقات خوبی رسیدند که جای تعجب دارد که شما به آنان گفتید چون آمریکایی‌ها این توافقات را قبول ندارند پس ما هم آن را نمی‌پذیریم!

وی تأکید کرد: آقای ظریف! این فشارها حق مردم ایران نیست و اهرم فشار آمریکا باید از روی ملت ایران کوتاه شود.

نظر شما