شناسهٔ خبر: 162719 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

انتقال تمام نقدینگی جامعه به سمت یک بازار تبعات منفی دارد

میر تاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برخی شرکت‌ها در بازار بورس به صورت صوری سرمایه خود را افزایش می‌دهند و این موضوع نگران کننده است زیرا با ایجاد نوسانات سرمایه‌های مردم، ماجرای موسسات مالی و اعتباری در کشور پیش خواهد آمد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه باید از انتقال تمام نقدینگی جامعه به سمت یک بازار اجتناب کرد، گفت: این موضوع امکان دارد، تبعات منفی برای جامعه در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌ها در بازار بورس گاهی به صورت صوری سرمایه خود را افزایش می‌دهند و این موضوع نگران کننده است زیرا با ایجاد نوسانات در سرمایه‌های مردم، ماجرای موسسات مالی و اعتباری در کشور پیش خواهد آمد.

میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه بازار بورس از ثبات مشخصی برخوردار نیست، اظهار کرد: مردم باید با احتیاط عمل کرده و مسئولان دولتی هم به درستی بازار سرمایه و ورود نقدینگی را به بازار بورس مدیریت کنند زیرا انتقال سرمایه‌ جامعه به این شکل به صورت مستقیم به سمت واحدهای تولیدی نمی‌رود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: کارشناسان مسائل اقتصادی در  عرصه ورود نقدینگی جامعه به سمت بازار بورس نگران بوده و هشدار می‌دهند که مسئولان و مردم مراقب باشند، بنابراین با وجود اینکه موضوع بورس به صورت تخصصی در کمیسیون اقتصادی بررسی می‌شود اما ما هم در کمیسیون برنامه و بودجه حتما به آن خواهیم پرداخت.

نظر شما