شناسهٔ خبر: 162716 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ایران اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را کنار بگذارد

زاکانی/2 عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ایران پروتکل الحاقی را داوطلبانه پذیرفت اما در شرایط فعلی، منفعت ملت ما این است که اجرای پروتکل الحاقی کنار گذاشته شود.

به گزارش «نماینده»، علیرضا زاکانی با اشاره به بدعهدی  غربی‌ها در اجرای برجام، گفت: برای اقدام متقابل قطعاً باید صدای واحد از ایران منعکس شود و این اصل برای ما مهم است که هر چقدر منسجم‌تر صدای خود را به جهانیان برسانیم، می‌توانیم در مقابل غربی‌ها دست برتر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران در این سال‌ها به همه تعهدات خود کاملاً پایبند بوده و در حد اعلا و بیش از انتظار پایبندی خود را به جهانیان نشان داده است، افزود: در این شرایط، نباید اقدامی انجام شود که طرف مقابل، فرافکنی کند و بخواهد از ایران «آتو» بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به همه تعهدات خود در برجام عمل کرده‌ایم اما طرف مقابل به هیچ یک از وظایف و تعهدات خود پایبند نبوده است،  تأکید کرد: بر این اساس ما باید در مختصات اصلی خودمان بایستیم و از منافع ملی و مصالح انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

زاکانی بیان کرد: ایران پروتکل الحاقی را داوطلبانه پذیرفت که در شرایط فعلی،  منفعت ملت ما این است که اجرای پروتکل الحاقی کنار گذاشته شود تا طرف مقابل بداند که نمی‌تواند با فشار و ارعاب، خواسته‌های نامشروع خود را به ملت ما تحمیل کند.

وی با انتقاد از نحوه موضع‌گیری دولت و وزارت امور خارجه در مقابل قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: دولت و وزارت امور خارجه موضع متزلزلی در مقابل این اقدام گرفتند و باید مواضع محکم‌تری اتخاذ کنند تا طرف مقابل نتواند زیاده‌خواهی‌های خود را تشدید کند و انتظار داشته باشد که ما از منافع خودمان عقب‌نشینی کنیم.

نظر شما