شناسهٔ خبر: 162706 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قانون جای لابی‌گری و نفوذ سیاسی را در تعیین بودجه‌های شهرستانی بگیرد

سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: باید قانون حرف اول را بزند اما متاسفانه لابی‌گری و میزان نفوذ سیاسی، عدم شفافیت، تبصره سازی‌های غیرمتعارف باعث شده محرومیت در برخی مناطق کشور بیشتر شود.

به گزارش «نماینده» سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی درباره وجود محرومیت در بعضی شهرستان‌ها و کار کرد فراکسیون مناطق محروم در مجلس اظهار داشت: فراکسیون مناطق محروم زمانی می‌تواند در محرومیت‌زدایی موثر باشد که جلسات ‌آن مداوم، منظم و کارشناسی باشد و نتیجه آن جلسات با رایزنی و نظارت مؤثر پیگیری شود.

وی افزود: اگر اراده جمعی پشت پیگیری مطالبات مناطق محروم نباشد نتایج جلسات مؤثر خواهد بود. در غیر این صورت فراکسیون مناطق محروم صرفا یک فراکسیون اسمی خواهد بود.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد:‌نمایندگان مجلس در وهله اول نمایندگان تمام کشور هستند و یک وظیفه ملی نسبت به تمام مردم ایران دارند ضمن اینکه اگر در کنار وظیفه خود نسبت به حوزه انتخابیه در راستای انجام وظیفه ملی‌شان حرکت کنند می‌توانند مطالبات مناطق محروم را پیگیری کرده و کشور را به سمت توسعه متوازن سوق دهند.

فلاحی خاطرنشان کرد: نمایندگان حوزه انتخابیه بزرگتر می‌توانند در کاهش مشکلات مناطق محروم تقویت شاخص‌های توسعه در این مناطق مؤثر واقع شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  گفت: نمایندگان مجلس بعد از ایفای وظیفه ملی‌شان نسبت به کشور و بعد از آن نسبت به حوزه انتخابیه‌شان می‌توانند در تراز یک نماینده واقعی ظاهر شوند که این کار منجر به افزایش رضایتمندی و اعتماد مردم شده و مشروعیت و کارآمدی نظام را ارتقا داده و تقویت خواهد کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: در تنظیم و توزیع بودجه باید قانون حرف اول را بزند اما متاسفانه لابی‌گری و میزان نفوذ سیاسی، عدم شفافیت، تبصره سازی غیرمتعارف، نفوذ دستگاه و نهادهای مختلف برای ایجاد منابع اعتبار اختصاصی برای خودشان و کانونی نبودن قانون اساسی در بحث تنظیم و توزیع بودجه باعث شده تا محرومیت در برخی مناطق  و برخورداری در برخی مناطق دیگر باعث دو قطبی شدن توسعه در کشور شود.

فلاحی در همین راستا افزود: دو قطبی شدن کشور(توسعه یا محرومیت) حاصل رانت‌های خاص است که اگر ما این معضلات را رفع نکنیم همچنان شاهد شکل‌گیری دوگانه محروم- برخوردار خواهیم بود.

نظر شما