شناسهٔ خبر: 162704 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اعزام تیمی از کمیسیون امنیت ملی برای بازدید از محل حادثه سایت هسته‌ای نطنز

کمیسیون امنیت ملی/2 عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به حادثه سایت هسته‌ای نطنز، گفت: کمیسیون در نشست فردا درباره بازدید از محل حادثه تصمیم گیری خواهد کرد، آقایان ظریف و صالحی نیز ضمن حضور در این نشست باید گزارشی به نمایندگان ارایه دهند.

به گزارش «نماینده» یعقوب رضازاده در توضیح حادثه در تاسیسات هسته‌ای نطنز، گفت: وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی مجلس در نشست فردا (15 تیرماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور پیدا خواهند کرد تا درباره قطعنامه اخیر شورای حکام به نمایندگان گزارش دهد، آقای ظریف و صالحی در ارتباط با حادثه نطنز نیز باید توضیحاتی را ارایه دهند تا کمیسیون در جریان موضوع حادثه قرار گیرند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شوراتی اسلامی درباره واکنش رژیم صهیونیستی به رخداد نطنز، تصریح کرد: قطعا حمله سایبری اتفاق نیفتاده است کما اینکه آقای کولیوند سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم اعلام کرد که در حال تحقیق و بررسی هستند و کارشناسان متخصص به محل اعزام شدند، این حادثه هیچ گونه تلفات جانی نداشته است.

وی افزود: ما منتظر نتیجه بررسی و تحقیق در خصوص این حادثه هستیم، اما در صورت تایید این موضوع که رژیم صهیونیستی در رخداد نطنز نقش داشته است، جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطع و مقابله‌ای خواهد داد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیشنهاد اعزام تیمی از اعضای کمیسیون به محل حادثه جهت بازدید از وضعیت سایت هسته‌ای نطنز در نشست فردای کمیسیون مطرح و در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد. زیرا یکی از وظایف کمیسیون امنیت ملی تحقیق و تفحص درباره مسائل امنیتی کشور است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ هروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی پنج شنبه 12 تیرماه از وقوع حادثه‌ای در سایت هسته‌ای نطنز خبر داد و گفت: یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شد. پس از این رخداد، برخی اکانت‌های رسانه‌ای صهیونیستی بلافاصله این حادثه را به اقدامات خرابکارانه اسراییل نسبت داده‌اند.

گفتنی است؛ کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در خصوص این حادثه اعلام کرد که «بررسی‌های فنی و امنیتی انجام شده از سوی دستگاه‌های ذیربط، علت وقوع حادثه در مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن در نطنز را که بامداد پنج شنبه ۱۲ تیرماه به وقوع پیوست به صورت دقیق مشخص کرده است اما به دلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.»

نظر شما