شناسهٔ خبر: 162701 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بهبود وضعیت بازار و قیمت مسکن با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی

یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: راه کارهای نظارتی و قیمت گذاری از جمله اجرای سیاست‌های مالیاتی می تواند بازار مسکن را به سمت آرامش و ثبات هدایت کند.

به گزارش «نماینده» مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از تأخیر در اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی، اظهار داشت:متأسفانه بعد از گذشته چند سال از قانون مالیات بر خانه‌های خالی و همچنین قانون مالیات بر خانه های لوکس که در بودجه سال 99 تصویب شده بود، دولت هنوز اقدام چندانی برای اجرای این قوانین بسیار مهم انجام نداده است.

وی با اشاره به نابسامانی در بازار مسکن و افزایش قیمت بی رویه آن، افزود:  اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت بازار مسکن خواهد داشت ، چرا که با عملیاتی شدن آنها، مالکان مجبور به عرضه مسکن های مربوطه در بازار خرید و فروش یا اجاره خواهند شد.

عضو کمیسیون عمران در توضیح قانون مالیات بر خانه‌های خالی، بیان داشت: براساس قانون مالیات بر خانه های خالی اگر مالک پس از تنفس یک ساله، مسکن خالی خود را در بازار عرضه نکند، سازمان امور مالیاتی به صورت پلکانی اقدام به اخذ مالیات می‌کند، این اقدام موجب می شود که نگه داشتن خانه خالی برای مالک صرفه اقتصادی نداشته باشد.

یوسفی در توضیح اهمیت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی تأکید کرد: اجرای مالیات بر خانه‌های خالی بخشی از التهاب فعلی بازار مسکن را کاهش می دهد، بنابراین راه کارهای نظارتی و قیمت گذاری از جمله اجرای سیاست های مالیاتی می تواند بازار مسکن را به سمت آرامش و ثبات هدایت کند.

نظر شما