شناسهٔ خبر: 162675 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

یکی از خطاهای راهبردی دولت قطع ارتباط تجاری با همسایگان بود

ازادی خواه یک نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: اگر دولت در این سالهای اخیر همان وقتی را که صرف برجام کرده بود، صرف ارتباط تجاری با همسایگان می کرد وضعیت اقتصادی مان بسیار عالی می شد.

به گزارش  «نماینده» احد آزادیخواه به فرار روبه جلوی حامیان دولت برای عدم پاسخگویی نسبت به عملکرد آنها اشاره کرد و گفت: افرادی که از هر جریان سیاسی در این نظام مسئولیت داشته و یا اینکه  در حال حاضر دارای مسئولیتی هستند هیچ تفاوتی هم ندارد که از کدام جریان سیاسی کشور بوده نباید نقش اپوزسیون را ایفا کنند.

 وی در ادامه افزود: امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی که در کشور به وجود آمده و علل و عوامل این اشکالات هم مشخص است؛ لذا دولتمردان نباید از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کنند.

 این نماینده مردم در مجلس یازدهم به آشفتگی بازار ارز و سکه و همچنین تشدید تحریم‌ها که همگی محصول عملکرد دولت هستند، اشاره و اظهار کرد: به هم ریختگی بازار ارز و سکه و همچنین تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان همگی محصول عملکرد دولت فعلی هستند که نباید از زیر بار مسئولیت این ضعفها و مشکلات بوجود آمده شانه خالی کنند.

 نماینده ملایر در ادامه افزود: دولت و جریان حامی آن نباید کم‌کاریها و مشکلات بوجود آمده را به گردن دیگران بیاندازند که خود این مسئله یک خطای جدید و استراتژیک دیگریست؛ بنابراین مقصر باید بپذیرد که تقصیر داشته است.

 آزادیخواه به فکر و ذکر دولت برای مسئله برجام اشاره و تاکید کرد: دولت در این ۷ سال وقت خود را صرف برجام کرد و در حقیقت وقت کُشی کرده زیرا اگر به همین میزان زمان را برای ارتباط تجاری با همسایگان می‌گذاشت الان وضعیت اقتصادی کشور بسیار مطلوب بود که این یکی از خطاهای جدی دولت است و همه مردم هم در جریان این مسئله هستند.

وی در ادامه افزود: امروزه رئیس جمهور باید بپذیرد که ارز ۳۴۰۰ تومانی در این دولت به ۲۰ هزار تومان رسید و این هم ناشی از سوءمدیریت است.

نظر شما