شناسهٔ خبر: 162674 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تفکرات لیبرالیستی برخی مدیران، سبب غفلت از اقتصاد مقاومتی شد

معصومه پاشایی نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس یازدهم معتقد است، برخی مسئولان اهمیتی به جوانان نخبه کشور نمی دهند و توجه و نگاه آنها به کشورهای غربی است که همین تفکرات لیبرالیستی باعث شده تا اینکه اقتصاد مقاومتی در این سالیان اخیر از آن اهمیت خاص برخوردار نباشد.

به گزارش  «نماینده» معصومه پاشایی بهرام به مغفول ماندن مسئله مهم اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شدند، اشاره کرد و گفت: متاسفانه رهبر معظم انقلاب هرچه فرمودند دولتمردان راه دیگری را در پیش گرفتند دلیل آن هم نگرش مسئولانی بوده که تفکر جهادی در وجود آنها نهادینه نشده است.

وی در ادامه افزود: ما می‌توانستیم با کشورهای همسایه روابط تجاری خود را برای تامین منافع اقتصادی‌مان گسترش دهیم، اما در این سالهای اخیر تیم اقتصادی دولت ارزش خاصی برای این قضیه قائل نبودند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم به نگاه دولتمردان و تمرکز آنها روی غربی‌ها اشاره و تاکید کرد: نگاه دولتمردان به کشورهای غربی بوده تا یک چیزی را بدون تلاش وارد کشور کنند که این اتفاق هم نیفتاد و همین تفکرات باعث شده که اقتصاد مقاومتی زمین بماند؛ متاسفانه همین تفکرات لیبرالی سبب شده که وضعیت اقتصادی مردم دچار مشکل شود چرا که این‌ها می‌خواستند در زمان کوتاه یک روزمه‌ای را برای خود دست و پا کنند تا با آن یک وجه ای را برای خود بسازند.

 نماینده مردم مرند و جلفا در ادامه افزود: امیداوریم که کمیسیون اقتصادی و صنایع مجلس در وهله نخست در کنار هم این اندیشه را که، باید به خودمان اتکا کنیم را پیش ببرند و پس از آن یک گوشه چشمی را نیز به بیرون داشته باشیم تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: مسئولان ما توجهی به جوانان نخبه کشور ندارند جوانانی که در این مرز و بوم کم نیستند و بزرگترین ثروت هر کشوری جوانان آن کشور هستند؛ بنابراین باید گفت کدام کشور این همه پتانسیل را داراست؟ اما مدیران به اینها اهمیتی نمی‌دهند، در همین مسئله کرونا به توانمندی‌های داخل کشور متکی شدیم که خوشبختانه با راه اندازی کارخانه های تعطیل یا نیمه تعطیل و تغییر خط تولیدها، تولید اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، الکل و ... را چند برابر کردیم و بی نیاز از واردات شدیم، که این بخشی از اقتصاد مقاومتی بود

نظر شما