شناسهٔ خبر: 162651 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طاهری:اروپایی ها به مانند آمریکا غیرقابل اعتمادند

مصطفی طاهری نماینده زنجان در مجلس گفت:دو تکه کردن مجموعه غرب ،به تکه آمریکای شمالی و اروپا و سیاستگذاری سیاست خارجی بر حسب این نگاه دوتکه ای، منفعت ملی ایران را تأمین نخواهد کرد.

به گزارش «نماینده»،مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت:همانطور که نمی توان به آمریکا در روابط بین الملل اعتماد کرد به اروپایی ها هم نمی توان اطمینان کرد، در قلمرو سیاست بین الملل غرب یک کل یکپارچه است.دو تکه کردن مجموعه  غرب ،به تکه  آمریکای شمالی و اروپا و سیاستگذاری سیاست خارجی بر حسب این نگاه دوتکه ای، منفعت ملی ایران  را تأمین نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه نگاه دولت کنونی نگاه دو تکه ای به غرب است با این عنوان که دیگر به ایالات متحده اعتماد نداریم اما می توانیم به اروپا حساب ویژه ای باز کنیم، ادامه داد: تصویب قطعنامه ی شورای حکام علیه ایران تصدیق و تایید این سخن است که به اروپا نیز نباید اعتماد کرد.

نماینده زنجان در مجلس با تاکید براینکه تلقی بنده در ارتباط با قطعنامه شورای حکام این است  که هویج و چماق له و علیه ایران میان اروپا و ایالات متحده با یک برنامه ریزی دقیق دست به دست می شود، افزود:اکنون اروپا توسط قطعنامه شورای حکام  چماق را علیه ایران به دست گرفته و از سوی دیگر ایالات متحده مجددا با به دست گرفتن هویج در صدد تطمیع ایران است.به طوری که بریان هوک خواستار مذاکره ی مستقیم با ایران با زمینه ی مبادله ی زندانیان می شود.

طاهری با بیان اینکه بعد از مدتی چماق در دست ایالات متحده است و هویج در اختیار اروپا قرار می گیرد، عنوان کرد:سیاست هویج و چماق، سیاستی است که قدرتهای بزرگ بین الملل در قبال رقیبان در طول تاریخ به کار گرفته اند.

وی تصریح کرد:برای ناکام گذاشتن این سیاست تنها راه ناکام گذاشتن آن نگاه یک‌پارچه به غرب است اینکه به این فهم درست برسیم که تروئیکای اروپا ماهیتی یکسان با ایالات متحده دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما