شناسهٔ خبر: 162646 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هفته آینده؛ اعلام وصول طرح اصلاح قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس

جعفر قادری/2 نماینده مردم شیراز در مجلس، آخرین روند بررسی طرح اصلاح قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»،جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به تدوین طرح اصلاح قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، اظهار داشت: امضا برای طرح مذکور جمع آوری و  به معاونت قوانین مجلس ارسال شده است و اگر پس از بررسیها با اصل 75 قانون اساسی مغایرت نداشته باشد هفته آینده در اولین جلسه علنی اعلام وصول میشود.

وی در توضیح محتوای طرح اصلاح قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: طرح جدید برای نظارت بر رفتار نمایندگان ترکیبی از شفافیت و نظارت است که نمایندگان را به خوداظهاری در مورد عملکرد خودشان سوق می‌دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه براساس این طرح، نوع و مبلغ هدیه غیرمتعارف در ابتدای هر سال توسط هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مشخص می‌شود، افزود: در صورت تصویب طرح مذکور ،‌ اشتغال نمایندگان در طول دوران نمایندگی در مشاغلی همچون مدیرعاملی، عضویت در هیئت مدیره شرکت‌ها و اشتغال در مسئولیتهای اداری ممنوع خواهد بود.

قادری بیان داشت: شفاف  نبودن فعالیت‌های برخی از نمایندگان، منشاء فساد و بیاعتمادی رأی دهندگان به وکلایشان شده است که امیدواریم طرح مذکور بتواند این ابهامات را برطرف کند.

نظر شما