شناسهٔ خبر: 162642 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین همتراز شکاف ناعادلانه موجود را پر می‌کند

بازنشستگان نماینده اردبیل در مجلس گفت: با همسان‌سازی کامل حقوق بازنشستگان با شاغلین همتراز شغلی خودشان شکاف ناعادلانه موجود پر می شود.

به گزارش «نماینده»، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اصلاح ساختار و نظام  اداری کشور، برقراری عدالت و رفع تبعیض و نابرابری در حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته دولت از اهداف اصلی تصویب و ابلاغ قانون مدیریت خدمات کشوری بود.  

وی افزود: این قانون و احکام برنامه‌های توسعه کشور به ویژه بندهایی که برای رفع تبعیض و نابرابری بین حقوق کارمندان شاغل و بازنشستگان و متناسب‌سازی حقوقشان تقنین شده بود توسط دولت که مجری قانون است، به صورت کامل اجرا نشد.  

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس ادامه داد: دولت همواره به بهانه کمبود بودجه از اجرای به موقع و صحیح احکام برنامه‌های توسعه و قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص جامعه بازنشستگان دولت خودداری کرده است.  

وی گفت: دولت در دو سال اخیر به بهانه های مختلف و بر خلاف قانون بویژه قانون برنامه ششم توسعه، بازنشستگان را از حقوق قانونی‌شان محروم کرده و در حال حاضر شاهد اختلاف معنی‌دار حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته هستیم که بر خلاف قوانین موجود و اسناد بالادستی است.  

بدری ادامه داد: پیگیر اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین همتراز شغلی خودشان مطابق قانون برنامه ششم توسعه هستیم تا شکاف ناعادلانه موجود از بین برود و دولت باید در طول مدت امسال و سال آینده به صد در صد تکلیف قانونی خود عمل کند.

نظر شما