شناسهٔ خبر: 162639 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پذیرفتنی نیست وقتی موشک می سازیم، نتوانیم خودروی مناسب تولید کنیم

تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید، پذیرفتنی نیست کشوری که توانایی پرتاب ماهواره به فضا را داشته و در عرصه های تولید موشک، انرژی هسته‌ای و نانوتکنولوژی قله‌ها را فتح کرده، نتواند خودرویی مناسب تولید کند.

به گزارش «نماینده»، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشستی با اعضای انجمن صنایع خانگی ایران، گفت: اگرچه مجلس شورای اسلامی به دنبال ایده گرفتن از بخش خصوصی برای پیشبرد امور است اما این ایده ها باید قابلیت اجرایی داشته باشد.

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید به صورت کارشناسانه مطالبه‌گر باشد، بر رفع موانع پیش روی این بخش تاکید کرد.

وی اظهار کرد: از آنجایی که در شرایط جنگ اقتصادی باید همگی آرایش جنگی بگیریم، مقرر شده است، قوانین مربوط به کمیسیون ها توسط خود کمیسیون‌ها پالایش شود.

صادرات، محور ثابت جهش تولید است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه صادرات محور ثابت جهش تولید است، ادامه داد: تولید پایدار باید صادرات محور و صادرات باید فناور پایه باشد.

وی همچنین خواستار بازنگری بخش‌خصوصی در نقش خود و آماده شدن برای مسئولیت‌های بالاتر شد و تاکید کرد: پذیرفتنی نیست کشوری که توانایی پرتاب ماهواره به فضا را داشته و در عرصه های تولید موشک، انرژی هسته‌ای، نانوتکنولوژی و ... قله‌ها را فتح کرده، نتواند خودرویی مناسب تولید کند.

ضرورت طراحی سازوکاری ویژه برای دسترسی سریعتر به لوازم خانگی

اکبری تالارپشتی با تاکید بر ضرورت راه اندازی و استفاده از نظام جامع تولید، توزیع، تامین مالی، بیمه تجاری، معتقد است این محورها باید در راستای یکدیگر به کمک بخش خصوصی بیاید.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین درباره راهکارهای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار لوازم خانگی با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم، تصریح کرد: باید ساز و کاری طراحی کرد که اقشار مختلف جامعه بتوانند دسترسی سریعتری به لوازم خانگی داشته باشند، همچنین باید با طراحی مکانیسم‌های ویژه‌ای مانند ارائه تسهیلات از واحدهای تولیدی حمایت شود.

نظر شما