شناسهٔ خبر: 162633 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دژپسند و اسلامی باید به خاطر عدم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی به مجلس توضیح دهند

احسان قاضی زاده نماینده مردم فریمان در مجلس گفت:‌ ما در بحث مسکن خلاء قانونی نداریم و وزرای راه و شهرسازی و اقتصاد باید در باره عدم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی به مجلس توضیح دهند.

به گزارش «نماینده»، سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما در بحث مسکن مشکل و خلاء قانونی نداریم و مشکل اصلی عدم اجرای قانون توسط دولت در این حوزه است.

وی افزود: اصل ۳۱ قانون اساسی دولت را موظف به تأمین مسکن برای آحاد مردم کرده و از سوی دیگر قوانین وضع‌شده توسط مجلس تکلیف دولت را در این حوزه مشخص سازد.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به عنوان مثال ما قانون مالیات بر خانه‌های خالی را داریم که درست اجرا نمی‌شود و باید وزرای مربوط به این حوزه که وزرای راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی هستند در مورد عدم اجرای این قانون به مجلس توضیح دهند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: واقعیت این است که دولت اصلاً بی خیال موضوع مسکن شده و اقدامی برای این موضوع طی چند سال قبل نداشته است.

وی افزود: از زمان روی کار آمدن دولت فعلی در سال ۹۲ تاکنون قیمت مسکن حداقل ۵ برابر شده و این یعنی افزایش ۵۰۰ درصدی قیمت در این حوزه.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم اگر هم مسکنی ساخته شده، ‌مسکن‌های لوکسی بوده که به درد عموم مردم نمی‌خورد و تنها قشر سرمایه دار می‌تواند آن را اجاره یا خریداری کنند و عموم مردم از اجاره و خرید این واحدها ناتوان هستند و نمی‌توان این خانه‌های لوکس را ملاک عملکرد دولت در حوزه مسکن قرار داد.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: این وضعیت مسکن به دو قشر جامعه آسیب‌ جدی می‌رساند؛ یکی قشر ضعیف و آسیب‌پذیر و دیگری جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند و این وضعیت باعث می‌شود تا جوانان نتوانند ازدواج کنند و آسیب‌هایی ناشی از این موضوع گریبانگیر جامعه می‌شود.

وی در پایان گفت: وقتی امکان ازدواج فراهم نباشد ما با مشکل در حوزه جمعیت نیز مواجه می‌شویم و از سوی دیگر بحث آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم ازدواج را نیز خواهیم داشت که تبعات فرهنگی و اجتماعی این موضوع به مراتب از تبعات اقتصادی آن شدیدتر است.

نظر شما