شناسهٔ خبر: 162625 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

معاونت اقتصادی وزارت خارجه فعال‌تر عمل کند

آصفری نماینده مردم اراک در مجلس گفت: ۱۵ استان کشور به نوعی با کشورهای همسایه ارتباط دارند که باید داد و ستدهای مرزی با آنان تقویت شود چرا که می‌تواند به اقتصاد کشورمان کمک شایانی کند.

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری ، با تاکید بر ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی، اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی یکی از ظرفیت‌های بزرگ دنیا است اما متأسفانه دولت طی سال‌های اخیر به این مسئله مهم توجه نداشته است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه و همسایه، گفت: ۱۵ استان کشور به نوعی با کشورهای همسایه ارتباط دارند که باید داد و ستدهای مرزی با آنان تقویت شود چرا که می‌تواند به اقتصاد کشورمان کمک شایانی کند.

آصفری با تاکید بر اینکه باید از دیپلماسی پارلمانی هم برای تقویت ارتباطات تجاری کشور به خوبی بهره برد، گفت: استفاده از دیپلماسی پارلمانی نیز یکی از راهکارهای مؤثری است که سطح روابط ما با کشورهای همسایه به ویژه در عرصه اقتصادی را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای تقویت دیپلماسی اقتصادی، ارتباط با کشورهایی است که از سوی آمریکا تحریم شده‌اند، تصریح کرد: علاوه بر ایران، چند کشور دیگر هم مورد تحریم‌های ظالمانه آمریکا واقع شده‌اند که می‌توانیم روابط تجاری و اقتصادی خود با آنان را گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه سفارتخانه‌ها و معاونت اقتصادی وزارت خارجه باید فعال‌تر عمل کنند، اظهار داشت: معاونت اقتصادی وزارت خارجه باید به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های ایران در کشورهای خارجی سروسامان دهد و در صورتی که میزهای اقتصادی سفارتخانه‌های کشورمان فعال شوند، می‌توانند تأثیرات مثبتی بر اقتصاد کشورمان بگذارند.

نظر شما