شناسهٔ خبر: 162620 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دهمرده: توقف مسکن مهر به دلیل تنگ نظری‌ها بود

دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس گفت: در زمان دولت نهم و دهم ساخت مسکن در قالب پروژه مسکن مهر به حدی بود که برای تعدادی خانه‌ها متقاضی نداشت اما این پروژه به خاطر یکسری تنگ نظری‌ها در دولت فعلی ادامه پیدا نکرد.

به گزارش «نماینده»،حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، گفت: در زمان دولت نهم و دهم ساخت مسکن در قالب پروژه مسکن در مقطعی به حدی افزایش یافت که ما برای برخی واحدهای مسکونی خالی متقاضی نداشتیم.

وی افزود:‌متاسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم به دلیل تنگ‌نظری‌ها و برخی موارد دیگر به خاطر اینکه این پروژه مربوط به دولت قبل است و غیره پروژه مسکن مهر ادامه پیدا نکرد و دولت آقای روحانی هم عملا ایده‌ای برای مسکن مردم نداشت.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برنامه دولت آقای روحانی برای مسکن در حد حرف و بازی با کلمات بود و حرف‌هایی که در مورد مسکن مطرح کرده‌اند از جمله ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده عملیاتی نشده است.

دهمرده خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی دولت مکلف است تا مسکن مردم را تامین کند و دولت روحانی باید به این وظیفه قانونی خود عمل کند.

وی افزود: در مواردی شاهد ساخت برج‌های مسکونی هستیم که خالی مانده و نه اجاره داده می‌شود و نه به فروش می‌رسد و صاحبان آنها برای فرار از مالیات اجاره بهای سنگینی را برای مستاجران در نظر می‌گیرند که خانه اجاره نرود و بعد بهانه آنها این است که ما برای اجاره به بنگاه سپرده‌ایم اما کسی اجاره نمی‌کند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: این موارد باید اجاره بهای معقول و منطقی با نظر کارشناسی و همچنین قیمت برای فروش واحدهای مسکونی در نظر گرفته شود که نه واحد مسکونی خالی داشته باشیم و نه فروشندگان این واحدهای مسکونی متضرر شوند و در صورت عدم تبعیت آنها از قیمت‌های کارشناسی باید مالیات خانه‌های خالی از واحدهای مسکونی آنها اخذ شود.

نظر شما