شناسهٔ خبر: 162619 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کرونا باز هم قیمت نفت را کاهش داد

نفت43 با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و دیگر کشورها که سبب شد تا برخی از کشورها بخشی از محدودیت‌های قرنطینه را از سر بگیرند، قیمت نفت در معاملات امروز به 40.21 دلار کاهش یافت.

به گزارش «نماینده»،با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و دیگر کشورها که سبب شد تا برخی از کشورها بخشی از محدودیت‌های قرنطینه را از سر بگیرند و این امر می تواند به تقاضا برای سوخت آسیب بزند، قیمت نفت در دومین جلسه متوالی در معاملات امروز کاهش یافت.

هر بشکه نفت نفت برنت با 81 سنت کاهش 40.21 دلار فروخته شد و بشکه نفت خام آمریکا با 72 سنت کاهش 37.77 دلار معامله شد.

پس از اینکه تولیدکنندگان بزرگ نفت، توافق کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه در روز را تا پایان ماه جولای تمدید کردند و در عین حال، تقاضا برای نفت با کاهش محدودیت‌های قرنطینه در جهان، بهبود یافت، نفت برنت در حال به پایان بردن ماه ژوئن برای سومین ماه متوالی افزایشی است.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در روز یک‌شنبه از 10 میلیون نفر بالاتر رفت؛ هند و برزیل با شیوع روزانه بیش از 10 نفر دست در گریبان هستند. شیوع جدید نیز در کشورهای چین، نیوزیلند و استرالیا گزارش شده است و کشورها را بر آن داشته تا دوباره محدودیت‌ها را اعمال کنند.

هوآی لی، اقتصاددان بانک OCBC گفت: «موج جدید سرایت احیا شده است...و این امر سبب شده تا روند افزایشی که ما در 6 تا 8 هفته گذشته شاهد بودیم، متوقف شود.»

لی افزود از دیگر عوامل محدودکننده قیمت نفت در این مرحله شامل حاشیه سود پایین پالایشگاه‌ها، ذخایر بالای نفت و ازسرگرفته شدن تولید نفت در آمریکاست.

علیرغم تلاش‌های اوپک و هم‌پیمانانش نظیر روسیه برای کاهش عرضه، ذخایر نفت در آمریکا، بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده نفت در جهان به بالاترین رقم در تاریخ رسیده است.

تحلیلگران ANZ گفتند: «همچنین این ریسک وجود دارد که این افزایش قیمت‌های اخیر، برخی از تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا را بر آن دارد تا به تولید برگردند.»

حتی با وجود کاهش تعداد دکل‌های نفت و گاز آمریکا به رکودی پایین در هفته گذشته، افزایش قیمت نفت برخی از تولیدکنندگان را به ازسرگیری حفاری ترغیب کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما