شناسهٔ خبر: 162612 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت راه‌اندازی اینترنت ملی را فراموش کرد

کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس با انتقاد از عدم راه‌اندازی اینترنت ملی از سوی دولت گفت: چون دولت برای سر و سامان دادن به فضای مجازی برنامه‌ریزی نداشته و اصلا آن را باور ندارد، بنای کنترل آن را هم ندارد.

به گزارش «نماینده»،جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت در مجلس  شورای اسلامی، درباره فضای افسار گسیخته فضای مجازی و عدم ایفای وظایف دولت در این باره با توجه به تذکرات پیاپی مسئولان امر، اظهار داشت: فضای مجازی در دنیا از سوی همه کشورها کنترل می‌شود و حتی آنها کنترل‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان داشته و فضای مجازی دانش‌آموزان را از فضای عمومی جدا کردند.

** انتقاد از شورایعالی فضای مجازی به دلیل عدم سیاست گذاری 

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه با توجه به اینکه شورای عالی فضای مجازی وظیفه دارد که سیاست‌ها را در حوزه فضای مجازی تدوین کند و مجلس شورای اسلامی هم وظیفه دارد قوانینی را وضع کند تا منجر به ساماندهی این فضا شود اما متاسفانه شاهد در هم گسیختگی در موضوع سیاست‌های فضای مجازی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شورای عالی فضای مجازی بایستی این فضا را ساماندهی کند، تصریح کرد: شورای عالی فضای مجاری می‌بایستی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی که در موضوعات فرهنگ کشور سیاست گذاری کرده است در عرصه فضای مجازی سیاست گذاری کند و وظایف دستگاه‌های مختلف را تبیین کند.

** رئیس جمهور انگیزه‌ای برای برپایی جلسات شورایعالی فضای مجازی ندارد

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: وقتی که رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی انگیزه‌ای برای برپای این جلسات را ندارد قطعا حوادث مختلفی در اثر در هم گسیختگی فضای مجازی را شاهد خواهیم بود که چندین قتل دختر و زن در هفته‌های اخیر نمونه‌هایی از آن است.

کوچکی‌نژاد گفت: ‌شورای عالی فضای مجازی در مقطع فعلی نقش تعیین کننده و مؤثری را در سر وسامان دادن به فضای مجازی در شرایط فعلی دارد که بایستی نوع برخوردها و سیاست‌گذاری‌ها را مشخص کرده  وحتی مجلس هم به کمک آن بیاید. ضمن اینکه باید در برخی موارد هم برخوردهای قاطع صورت گیرد. 

**دولت راه‌اندازی اینترنت ملی را فراموش کرده

وی با انتقاد از اقدامات مقطعی و حتی موازی برخی دستگاه‌ها در این حوزه گفت: شورای عالی فضای مجازی باید با مدیریت لازم فضای مجازی و تعیین سیاست‌گذاری اصلی مانع از افسارگسیختگی این موضوع شود در حالی که ما شاهد چنین موضوعی نیستیم.

نماینده  رشت در مجلس با انتقاد از اینکه دولت راه‌اندازی اینترنت ملی را فراموش کرده گفت: چون دولت برای سر و سامان دادن به فضای مجازی برنامه‌ریزی نداشته و اصلا به این  موضوع باور ندارد و بنای کنترل فضای مجازی را  ندارد ما شاهد تخریب مسائل فرهنگی کشور از سوی شبکه‌های اجتماعی هستیم که می‌تواند در صورت عدم کنترل این موضوع مشکلات اساسی برای کشور به وجود آورد.

نظر شما