شناسهٔ خبر: 162608 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت تغییر و تحول جدی در رویکرد مدیریتی خود اعمال کند

محمدصالح جوکار// رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد دولت باید رویه خود را تغییر دهد چرا که در هفت سال گذشته نتیجه ای جز گرانی ندیده ایم.

به گزارش «نماینده» محمدصالح جوکار با اشاره به نامه روسای کمیسیون های مجلس یازدهم به رئیس جمهور با هدف تغییر سیستم مدیریت در سال باقی مانده دولت دوازدهم، گفت: در طول هفت سال گذشته، دولت هر اقدامی انجام داد، منجر به بی ثباتی در بازار اقتصادی، افزایش قیمت ها، کاهش ارزش پول ملی کشور و تورم شد و نتایجی جز این موارد نداشته ایم.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد نا صحیح دولت باید چنین نتایجی شده است، اظهار داشت: به نظر می رسد تیم اقتصادی دولت نتوانسته مسئله را به درستی تشخیص دهد و برای آن راه حل مناسبی پیدا کند.

این نماینده مجلس با اشاره به افزایش ضریب جینی (واحد اندازه گیری پراکندگی آماری است که معمولا برای سنجش میزان نابرابری در توزیع درآمد یا ثروت در یک جامعه آماری استفاده می‌شود) در کشور، تصریح کرد: به دنبال افزایش این شاخص اقتصادی، فاصله طبقاتی زیاد و نهایتا سفره مردم کوچک تر شده است، این اتفاق جز به دلیل سیاست گذاری و برنامه ریزی های غلط در کشور رخ نداده است.

جوکاز با اشاره به توانمندی، دارایی ها و منابع انسانی در کشور، مطرح کرد: چرا جوانان در آستانه ازدواج باید با مشکل تهیه مسکن روبه رو باشند، این در حالی است که با کمبود زمین مواجه نیستیم، اما چون دولت ساخت مسکن را تعطیل کرده و اجازه ساخت و ساز به مردم را نداده است، هزینه تهیه مسکن افزایش یافته است، دولت به جای اینکه زمین را در اختیار افراد مستحق بگذارد، شاهدیم که زمین خواران و رانت خواران به صورت انحصاری عمل می کنند.

وی تاکید کرد: دستاورد دولت در هفت سال گذشته افزایش قیمت زمین، ملک و ساختمان بوده است، در حالی که اگر ساخت و ساز افزایش پیدا می کرد، هرگز شاهد گرانی مسکن و اجراه بها نمی بودیم، متاسفانه تهیه مسکن آرزوی جوانان شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بحث معیشت مشکلات جدی ایجاد شده است، اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی وظیفه مجلس نظارت بر عملکرد دولت است و برای این نظارت ابزارهایی در اختیار نمایندگان قرار داده شده، مجلس یازدهم با رویکرد انقلابی شروع به کار کرده و دولت باید خود را با مجلس هماهنگ کند، مجلس برادر بزرگ قوای سه گانه محسوب می شود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس تاکید کرد: دولت باید تغییر رویه دهد، با ادامه روند گذشته، نمی توانیم تحولی در حوزه اقتصاد داشتیم، ادامه این روند باعث زحمت بیشتر برای مردم و نهادینه شدن فقر در جامعه می شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه دولت باید در تمام زمینه ها تغییر رویه دهد، گفت: مدیریت دولت تا امروز پاسخ مناسبی به نیاز های جامعه نداده است، دولت باید به اصل سیاست های بالادستی مخصوصا بهره گیری از سیاست اقتصادی مقاومتی، بهره گیری از توانمندی و ظرفیت های درون کشور برگردد، از این رولازم بود به عنوان تذکر این نامه  را تنظیم و خدمت رئیس جمهور ارائه کنیم، تا دولت در سال آخر گامی بردارد، یک سال زمان زیادی است، مردم مطالباتی دارند که به حق است امیدواریم شاهد تغییر و تحولات جدی باشیم.

نظر شما