شناسهٔ خبر: 162583 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

سوء مدیریت ضربه اقتصادی کرونا را تشدید کرده است

ابوترابی یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که شیوع ویروس کرونا از یک سو و سوءمدیریت مسئولان از سوی دیگر باعث شد تا نابسامانی وضعیت اقتصادی تشدید شود.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به افزایش افسار گسیخته قیمت ارز بیان کرد: در کنترل نرخ ارز مجلس نمی‌تواند نقش قابل توجهی داشته باشد؛ چراکه این حوزه نیاز به قانونگذاری جدیدی ندارد و از بعد نظارتی نیز تا جایی که امکان دارد از وزرای مربوطه و رئیس بانک مرکزی دعوت شده تا گزارش عملکرد به مجلس ارائه کنند و همچنان نیز این موضوع را مجلس دنبال می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا باعث شد صادرات غیر نفتی کشور به کشورهای همسایه متوقف شده و ضربه‌ای از این جهت به منابع ارزی وارد شد. پیش از کرونا کالاها به کشورهای همسایه صادر می‌شد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس یازدهم تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا از یک سو و سوءمدیریت مسئولان از سوی دیگر باعث شد تا وضعیت تشدید شود. متاسفانه مدیریت و اولویت بندی منابع ارزی آنطور که باید و شاید صحیح نبوده است. ما باید به سمت پالایش نفت خام و تولید و صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه برویم.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه دولت نیز در حوزه آنطور که باید و شاید تدبیر نداشته است. همان طوری که مقام معظم رهبری تاکید داشتند باید سیاست صادرات نفت خام کنار گذاشته شود. صادرات فرآورده‌های نفتی قابل تحریم نبوده و یک منبع درآمدی ارزی پایدار به شمار می رود، اما به نظر می‌رسد سیاست دولت همچنان صادرات نفت خام است.

نظر شما