شناسهٔ خبر: 162568 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طرح جدید نمایندگان برای تغییر در نحوه انتخاب رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس

مرکز پژوهش ها عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از طرح جدید جمعی از نمایندگان برای تغییر در نحوه انتخاب رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد.

به گزارش «نماینده» رضا حاجی‌پور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از طرح جدید جمعی از نمایندگان مجلس برای تغییر در نحوه انتخاب رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد و گفت: براساس این طرح، نمایندگان خواهان این هستند که رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با معرفی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انتخاب شود.

وی با اشاره به روش فعلی انتخاب رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، اظهارداشت: در حال حاضر شرایط برای انتخاب رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به‌گونه‌ای است که رئیس مجلس بر گزینه‌هایی که به وی معرفی می‌شود را با اختیار خودش به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس انتخاب می‌کند که ما خواهان تغییر در این ساز و کار هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: براساس طرح نمایندگان برای تغییر در نحوه انتخاب رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، رئیس این مرکز نیز می‌بایست مانند رئیس دیوان محاسبات و دادستان این دیوان، با رأی اکثریت نمایندگان مجلس و پس از معرفی از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات، انتخاب شود.

حاجی‌پور اضافه کرد: پیش‌نویس این طرح آماده شده و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، امضاهای آن را جمع‌آوری و به هیئت‌رئیسه مجلس جهت اعلام وصول ارائه خواهیم کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این طرح، پس از اعلام وصول، منوط به تصویب آن در کمیسیون تدیون آیین‌نامه داخلی مجلس و تغییر در این آیین‌نامه است و نیاز به رأی اکثریت نمایندگان مجلس دارد.

نظر شما