شناسهٔ خبر: 162558 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قاضی‌زاده هاشمی: مجلس در مسیر استقرار عدالت همراه قوه قضائیه خواهد بود

قاضی زاده نایب رئیس مجلس گفت: در مسیر استقرار عدالت و احقاق حقوق مردم، مجلس همراه و در کنار قوه قضائیه خواهد بود.

به گزارش «نماینده»،سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در شرایطی که برخورد با برخی مفاسد ریشه دوانده در هر سه قوه، امیدهای تازه‌ای را در دل مردم ایجاد کرده است، ضرورت اصلاح رویه‌های فسادزا و پیشگیرانه بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت بررسی و اصلاح و تصویب لوایح سه قلوی مبارزه با فساد، شفافیت، و مهار تعارض منافع در مجلس یازدهم، تصریح کرد: مادامی که مدیران وادار به نشستن بر صندلی‌های داغ، و در اتاق‌های شیشه‌ای نباشند، نمی‌توان صرفاً با تکیه بر پیش‌فرض سلامت نفس افراد، امور حیاتی مردم را به صاحب‌منصبان سپرد. اگر ذغال داغ و بیم آتش نباشد، حتی برادر امیرالمومنین بودن هم مانع از نشستن بر سفره معاویه نخواهد شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: تعیین حقوق و امید به احقاق حق، مهمترین زیرساخت لازم برای هر فعالیت تولیدی است. لذا مجلس و قوه قضائیه باید برای تحقق جهش تولید به سمت اصلاح زیرساختهای حقوقی و قضایی بروند تا محیط اقتصادی سالم‌تر، رقابتی‌تر، شفاف‌تر و امن‌تری را برای فعالان اقتصادی ایجاد کنند و اعتماد به امکان استیفای حقوق را احیا نمایند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به تمام دست‌اندرکاران حوزه قضائی کشور، خاطرنشان کرد، مجلس برای ارتقاء اعتماد عمومی مردم که مهمترین عامل ایجاد کننده سرمایه اجتماعی است، همگان باید دست به دست یکدیگر بدهیم، و در این راه دشوار، مجلس نیز در کنار قوه قضائیه خواهد ایستاد.

نظر شما