شناسهٔ خبر: 162549 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت حل مشکلات کم آبی استان چهار محال و بختیاری توسط وزارت نیرو

راستینه عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس بر ضرورت حل مشکلات کم آبی استان چهار محال و بختیاری توسط وزارت نیرو تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» احمد راستینه هفشجانی با اشاره به مشکلات آبی استان چهارمحال و بختیای گفت: یکی مهمترین دغدغه های مردم استان چهارمحال و بختیاری مسئله تامین آب شرب است؛ در حالیکه این استان، آبخیز، دارای چشمه های جوشان است و نباید با وجود ظرفیت های خدادادی، درگیر مسئله آب شرب برای مردم باشد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:استان چهار محال و بختیاری سال گذشته جزو استان های کم بارش بوده و یخچال های طبیعی در استان ذوب شده و متاسفانه دیگر وجود ندارند که این عوامل باعث شده کم آبی در این استان بوجود بیاید و با این وجود، حتی آب مورد مصرفی نیمی از مردم، کیفیت و شرایط لازم را دارا نیست.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: در سال 93 طرحی به دست ریاست محترم جمهور کلنگ زنی شده که طرح انتقال آب بن به بروجن  بود که تامین کننده آب شرب نیمی از جمعیت استان بوده و آب آن  استانداردهای لازم را دارا بود اما متاسفانه علی رغم تاکیدات مقام ریاست جمهوری در سال 96، تنها 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خاطرنشان کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری از وزارت نیرو انتظار دارند که تعهدات خود را جامع عمل پوشانده و در سریع ترین زمان ممکن مشکلات کم آبی این استان را مرتفع کند؛ بنابراین مجمع نمایندگان استان به طور جدی پیگیر مسئله کم آبی استان و رفع آن خواهند بود.

نظر شما