شناسهٔ خبر: 162543 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گذرگاه شهریار تبدیل به مرکز گفتمان فرهنگی مردم تهران می‌شود

حق شناس حق شناس با اشاره به برنامه ایجاد چند گذر فرهنگی تخصصی در مرکز شهر تهران، گفت: گذر شهریار در محدوده تالار وحدت تا تئاتر شهر ظرفیت ایجاد مرکز گفتمان مردمی و فرهنگی را به صورت عام دارد.

به گزارش «نماینده»،محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به اینکه شورای شهر تهران ایجاد چند گذر فرهنگی را در شهر تهران را به شهرداری پیشنهاد داده است، گفت: ایجاد گذر کتاب در محور پل کریمخان تا بلوار کشاورز، گذر هنر در خیابان برادران مظفر، گذر صنایع دستی در خیابان استاد نجات اللهی و گذر نمایش در لاله زار به صورت تخصصی پیگیر ایجاد رویدادهای فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه، گذر شهریار منحصراً به صورت چندگانه به مسائل فرهنگی می‌پردازد، اظهار داشت: این گذر در کنار تالار وحدت به عنوان مرکز موسیقی و تئاتر شهر به عنوان مرکز نمایش شهر واقع شده و در این محدوده مراکز فرهنگی حائز اهمیتی همچون انجمن فلسفه، مراکز اقلیت‌های دینی مثل ارامنه، سفارت خانه‌های مختلف و تاریخی مثل فرانسه، واتیکان، ارمنستان، روسیه، آلمان واقع شده است و ظرفیت تبدیل این مرکز را به عنوان محل ملاقات و گفتمان مردم و فرهنگ‌ها را دارد.

حق شناس در پاسخ به این سوال که آیا واقع شدن گذر شهریار در حوالی یکی از پر بزه ترین نقاط شهر تهران باعث کاهش استقبال مردم از این پهنه فرهنگی می‌شود، ابراز داشت: این مساله نمی‌تواند بر روی استقبال عمومی مردم از این گذرگاه تأثیر داشته باشد، چراکه با اوج گرفتن حضور مردم، دیگر حتی نیازی به حضور جدی و رسمی پلیس هم نیست و جمعیت مانند آب تمام پلیدی‌ها و ناپاکی‌ها را می‌برد.

وی افزود: این گذرگاه با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی پیرامونش می‌تواند به یکی از قطب‌های فرهنگی شهر تهران تبدیل شود.

نظر شما