شناسهٔ خبر: 162515 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حمایت دادستان کل کشور بر رفع مشکلات شهرداری تهران با بانک مرکزی

منتظری 43 دادستان کل کشور با بیان اینکه رویکرد ما در قوه قضائیه رفع موانع مالی و ارزی صنایع است، گفت: در جهت رفع مشکلات شهرداری با بانک مرکزی و رفع موانع تأمین منابع مالی و زنده شدن اوراق مشارکت‌ سال‌های 97 و 98 حمایت خواهیم کرد.

به گزارش «نماینده»،در سومین روز از هفته قوه قضائیه «حجت‌الاسلام منتظری» دادستان کل کشور به همراه «سید مناف هاشمی» معاون شهردار تهران از شرکت واگن‌سازی تهران بازدید کرد و در جریان نحوه فعالیت، مشکلات و امکانات شرکت واگن سازی تهران قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری اظهار داشت: قوه قضائیه آمادگی دارد در سالی که به نام «جهش تولید» نامگذاری شده در جهت رفع موانع و گره‌های موجود برای این شرکت قدم بردارد.

وی با بیان اینکه صاحبان صنایع باید نیاز به تولیدات خارجی را کاهش دهند، گفت: به همه صنایع می‌گوییم آنجا که رفع مشکلاتتان و باز کردن گره‌ای‌ به دست قوه قضائیه محقق می‌شود دریغ نخواهیم کرد؛  از زمانی که با دستور مقام معظم رهبری شورای عالی اقتصاد تشکیل شده است، همه توان خود را بر حمایت صنایع گذاشته‌ایم.

دادستان کل کشور در ادامه تأکید کرد: هیچ پرونده حقوقی و قضایی برای هر صنعت و مرکز پولی که مرتبط با اقتصاد کشور است، معطل نخواهد ماند تا چرخه تولید با مشکل مواجه نشود و تمامی پرونده‌های قضایی صنایع به فوریت رصد خواهد شد که مانع تولید آنها نشود.

منتظری گفت: برخی وظایف شاید در شرح وظایف قوه قضائیه نباشد، اما آنجا که گره از مشکلات مردم و صنایع و در جهت افزایش تولیدات‌شان باشد به کمک دولت، ورود خواهیم کرد. معوقات بانکی یکی از چالش‌های پیش روی صنایع است که می‌تواند چرخه تولید، صنعت و اقتصاد کشور را به نابودی بکشاند به عنوان عضو شورای پول و اعتبار بارها تأکید داشته و دارم  بدهی‌های بانکی صنایع و مراکز تولید نباید مخل ارائه خدمات دیگر و یا تعطیلی آن واحد شود. 

به گفته دادستان کل کشور بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار هیچ بانکی حق ندارد به خاطر معوقات یک مؤسسه تولیدی و یا اقتصادی، اقدامی مخل ارائه خدمات و یا تعطیلی آن واحد انجام دهد از این‌رو آن بخش از مشکلات شهرداری که به بانک مرکزی باز می‌گردد را به عنوان عضوی از شورای مرکزی پول و اعتبار حتما پیگیری خواهم کرد. 

منتظری با بیان اینکه رویکرد ما در قوه قضائیه رفع موانع مالی و ارزی صنایع است، ابراز امیدواری کرد که در جهت رفع مشکلات شهرداری با بانک مرکزی و رفع موانع تأمین منابع مالی و زنده شدن اوراق مشارکت سال‌های 97 و 98 حمایت خواهیم کرد.

درخواست معاون شهردار تهران از دادستان کل کشور

سید مناف هاشمی هم در ادامه بازدید دادستان کل کشور از شرکت واگن سازی شهر تهران ضمن قدردانی از اقدام مستقل قوه قضائیه و شخص دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری و بازدید از شرکت واگن سازی شهر تهران تصریح کرد: به طور حتم عنایت ویژه و پیگیری قوه قضائیه نقش بسیار موثری در وصول مطالبات در بخش حمل و نقل و زنده شدن اوراق مشارکت سال‌های 97 و 98 شهرداری تهران دارد.

معاون شهردار تهران ضمن ارایه گزارشی از توسعه حمل ونقل ریلی در پایتخت، تصریح کرد: خط 6 و 7 متروی تهران که جنوب شرقی تهران را به غرب و شمال غرب تهران متصل می‌کند و 7 منطقه تهران را پوشش می‌دهد بیش از 94 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه امکان بهره برداری از 14 ایستگاه در خطوط  6 و 7 مترو تا پایان سال وجود دارد، از مترو به عنوان یک مد حمل ونقلی ایمن و پاک یاد کرد و گفت: معتقدم پیش‌نیاز تحقق شهر پاک، دستیابی به حمل‌ونقل عمومی پاک است که در حال حاضر بیش از 2 میلیون مسافر از مترو استفاده می‌کنند که در صورت بهره برداری از 14 ایستگاه از خط 6 و 7 مترو، تا پایان سال جاری میزان جابه‌جایی مسافران در خطوط مترو به 3 میلیون مسافر خواهد رسید.

هاشمی سیاست‌های شهرداری تهران برای دستیابی به هوای پاک و مدیریت ترافیک را گسترش زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی اعلام کرد و گفت: با گسترش زیرساخت‌های سیستم حمل و نقل عمومی، مردم نیز در سفرهای درون شهری خود از اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده می‌کنند.

معاون شهردار تهران از دادستان کل کشور خواست به منظور توسعه حمل ونقل عمومی نگاه ویژه‌ای بر وصول مطالبات شهرداری از دولت و در عین حال زنده شدن اوراق مشارکت سال 97 از بانک آینده و تأمین اوراق مشارکت سال 98 داشته باشند. 

نظر شما