شناسهٔ خبر: 162512 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اقدامات شورای شهر جهت کاهش رانت در شهرداری

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت نظارت بر تخلفات در حوزه شهری گفت: شورای شهر اقدامات زیادی در جهت کاهش رانت و تخلف در شهرداری انجام داده است.

به گزارش«نماینده» محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر تهران در مورد هفته قوه قضائیه اظهار داشت: مهمترین رکن اعتمادسازی در جامعه نسبت به حاکمیت دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به اینکه نظارت در کشورهای توسعه‌ یافته همچنین آموزه‌های دینی می‌تواند در پیشگیری از تخلفات حائز اهمیت باشد، گفت: شفاف‌سازی، کاهش تأثیر سلایق و نظرات شخصی همچنین تقدم قانون بر منافع فردی و گروهی، سوء استفاده از قدرت و ارتکاب به جرم را کاهش می‌دهد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: جزئی‌نگری و مچ‌گیری گذشته‌گرا محسوب می‌شود در حالی که پیشگیری آینده‌گرا و کلی‌نگری است و در یک سیستم پیشگیری مناسب می‌توان با تخلفات استثنایی رخ داده نیز برخورد کرد.

هاشمی بیان داشت: نظارت بر تخلفات در سطح مدیریت شهری باید بر اصل پیشگیری استوار باشد نه اینکه پرداخت جریمه و مجازات مقدم باشد چرا که این مسأله موجب انباشت شدن بیش از ده‌ها هزار پرونده در شعبه‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌شود.

وی گفت:‌برای مسؤولان قضایی کشور آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم بتوانیم با اجرای استانداردهای کیفی در نظارت بر مسؤولان و اجرای قوانین، نرخ وقوع جرم و سوء استفاده از قدرت را کاهش دهیم.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در مدیریت شهری به ویژه شورای شهر پنجم اقدامات چشمگیر و مؤثری در جهت شفافیت، حفظ محیط زیست، کاهش رانت و تخلف از طریق سیستماتیک کردن فرآیندها همچنین صیانت از باغ‌ها انجام داده که از این تجربه می‌توان در حوزه‌های دیگر نیز بهره‌مند شد.

نظر شما