شناسهٔ خبر: 162510 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گلایه شورای شهری‌ها از احتمال تغییر کاربری اراضی قلعه‌مرغی

نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید از تغییر کاربری اراضی قلعه‌مرغی جلوگیری شود، گفت: طرح توسعه دانشگاه شریف باغات زیادی را در منطقه طرشت نابود کرده است.

به گزارش «نماینده» زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران درباره تغییر کاربری ۷۰ هکتار از اراضی قلعه‌مرغی گفت:‌ نگرانی جدی در این زمینه داریم چرا که این مسأله می‌تواند به چالشی بزرگ برای پایتخت‌نشینان در سال‌های نه چندان دور تبدیل شود.

وی افزود: همه اراضی قلعه‌مرغی باید طبق مصوبه سال ۶۷ هیأت وزیران به فضای سبز، ‌ اماکن ورزشی و پارک تبدیل می‌شد، اما این اتفاق رخ نداده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: هر چند طی سال‌های گذشته نیز ۶ مطالعه مفصل برای اجرای این فضاهای سبز صورت گرفته، ولی هیچکدام به سرانجام نرسیده است لذا از حناچی درخواست داریم در جهت دفاع از حقوق شهر اقدامات لازم را انجام و مانع از تغییر کاربری اراضی قلعه‌مرغی شود.

نژادبهرام همچنین در مورد فرسودگی شدید محله فرحزاد در منطقه ۲، گفت: دفتر شهرسازی در این منطقه مستقر شده اما هنوز اتفاقات مناسبی در جهت رفع مشکل بافت فرسوده این منطقه صورت نگرفته است.

وی در مورد گودهای رها شده در منطقه ۲، بیان داشت: این گودها متعلق به پروژه‌های فرامنطقه‌ای است در مورد گود برج میلاد نیز ۵ ماه پیش باید پاکت حجمی‌اش در مناقصه بازگشایی می‌شد تا تعیین تکلیف شود. اما هنوز اتفاقی به وقوع نپیوسته است.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت:‌طرح توسعه دانشگاه شریف باغات زیادی را در منطقه طرشت نابود کرده و همچنان این روند ادامه دارد که باید اقدامات لازم در این زمینه انجام گیرد.

نظر شما