شناسهٔ خبر: 162492 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس یازدهم برای مقابله با فساد، دستگاه قضایی را همراهی می کند

ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم برای اینکه راه دستگاه قضایی در برخورد و پیشگیری از فساد هموار شود، قوانین مناسبی را وضع می کند.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی به اهتمام مجلس یازدهم برای مبارزه با فساد و همچنین هموار کرده راه برخورد دستگاه قضایی با فسادهای گوناگون اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قوه قضائیه تاوان کم کاری دیگر دستگاه‌ها را می‌پردازد.

وی در ادامه افزود: مجلس یازدهم بزرگترین کمکی که می‌تواند به قوه قضائیه داشته باشد وضع قوانین پیشگرانه مناسب است تا اینکه با کم‌کاری و تخلفات دستگاه‌ها مقابله شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: نگاه مجلس باید به مقوله پیشگیری باشد؛ یعنی با ظرفیت شفافیت بتوانیم مبارزه با فساد را در دستور کار داشته باشیم و مسائلی همچون دولت الکترونیک و مسائل مرتبط با این را به گونه ای وضع کنیم که دیگر پرونده‌ای تشکیل نشود تا پیشگیری به شکل واقعی انجام شود.

این نماینده مردم در بخش دیگری از مصاحبه خود به عملکرد دستگاه قضایی در برخورد با فساد دانه درشت‌ها اشاره و تاکید کرد: دستگاه قضایی با ورود حجت‌الاسلام رئیسی یک رویکرد جدیدی را کلید زد و آن هم برخورد با بستگان مقامات و دانه درشت‌ها بود که این امر بسیار شایسته و قابل تقدیر است.

وی در ادامه افزود: برخورد صریح و شفاف قوه قضائیه با مفاسد باعث شده تا امید مردم نسبت به دستگاه قضایی مضاعف شود و امیدوار هستیم که این روند بدعتی شود تا دیگر هیچ کسی نتواند نسبت به بیت‌المال دست درازی کند.

نظر شما