شناسهٔ خبر: 162482 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

امکان اجرای کامل طرح الگوی کشت وجود دارد

احد آزادیخواه عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: امکان اجرای کامل طرح الگوی کشت به صورت صد درصدی در کشور وجود دارد.

به گزارش «نماینده»،احد آزادی خواه عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص امکان اجرای کامل طرح الگوی کشت در کشور، گفت: امکان اجرای الگوی کشت به صورت صد درصدی در کشور وجود دارد، در شرایطی که زمین و آب کافی را در اختیار داشته باشیم اصلاح الگوی کشت قابل اجرا است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ، ادامه داد: باید از ظرفیت آبی و اقلیمی کشور برای تامین نیازهای داخلی حداکثر استفاده را داشته باشیم و واردات محصولات کشاورزی را به حداقل برسانیم.  

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هزینه ارز موجود کشور به منظور واردات برخی از محصولات کشاورزی نوعی اشتباه بزرگ است، عنوان کرد: در شرایطی که می‌توانیم به میزان نیاز و خودکفایی در داخل کشور گندم تولید ‌کنیم چرا باید برای واردات آن ارز کشور را هزینه شود، در زمینه گوشت و سایر محصولات نیز چنین موضوعی وجود دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر شبکه جهاد کشاورزی کشور در دنیا بی‌نظیر است،مراکز خدمات در بخش‌ها و ناظرین پروژه‌ها کاملا سامان یافته هستند و باید از این ظرفیت به وجود آمده توسط آنها استفاده کنیم.

نظر شما