شناسهٔ خبر: 162481 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت اعتقادی به توسعه روابط تجاری با همسایگان ندارد

میر سلیم عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم معتقد است دولت در سالهای اخیر به توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه اعتقادی نداشته و این هم یکی از دلایل اصلی مشکلات بوجود آمده برای اقتصادمان است.

به گزارش «نماینده»،مصطفی میرسلیم، به عدم گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: دولت هیچ اعتقادی به روابط با کشورهای همسایه نداشته و به همین دلیل هم مناسبات تجاری با کشورهای منطقه‌ را تقویت نکرده است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه نگاه دولت به آمریکا بوده و البته ته دل آن نیز با اروپا است و متاسفانه الان متوجه شدند که بایستی روابط تجاری خود را با کشورهای منطقه تقویت کند که دیگر ارزش خاصی ندارد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس یازدهم اظهار کرد: دولت تازه به فکر گسترش روابط با همسایگان شده که عملیاتی شدن این امر هم مسئله ساده‌ای نیست؛ زیرا عراق تا حدود زیادی تحت تاثیر آمریکا قرار دارد چون نیروهایی آمریکایی هنوز در این کشور هستند و عراق نمی‌تواند به صورت مستقل تصمیم گیری کند، اما انجام این کار هم بهتر از "هیچ" است.

میرسلیم به تاثیر روابط تجاری با کشورهای در اقتصادمان اشاره و اظهار کرد: روابط با کشورهای همسایه می‌تواند در پیشبر اهداف اقتصادی کشورمان تاثیر بسزایی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه افزود: گردش اقتصادی و تجاری کشورهای همسایه بسیار بالاست که اگر ما بتوانیم یک دهم آن را به خودمان اختصاص دهیم بسیاری از مشکلات اقتصادی ما  حل خواهد شد.

نظر شما