شناسهٔ خبر: 162413 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مکانیزم توزیع ذرت و سویا برای مرغداران مشکل دارد

محمدیاری نماینده مردم تالش و رضوان‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بخش زیادی از ذرت و سویا که با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری می‌شود به بازار آزاد می‌رود، گفت: مرغداران مجبور هستند ذرت و سویا را به دو برابر قیمت بخرند و این منجر به نوسان قیمت مرغ می‌شود.


به گزارش «نماینده» بهمن محمدیاری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت کشاورزی کشور خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: متاسفانه بخش زیادی از ذرت و سویا که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین می‌شود وارد بازار آزاد می‌شود و خود مرغداران مجبور هستند به دو برابر آن را خریداری کنند. مکانیزم توزیع در سطح کشور ما مشکلاتی دارد که باید اصلاح شود تا منجر به نوسان قیمت مرغ نشود.

نماینده مردم تالش و رضوان‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظیفه وزارت جهاد کشاورزی در بحث راه‌های عشایری اظهار کرد: متاسفانه سال‌هاست این مهم بلاتکلیف مانده و افراد بسیاری با مشکل تردد مواجه هستند. اعتبارات عشایری باید تقویت شود و در تخصیص این اعتبارات باید تسریع صورت گیرد. متاسفانه علی‌رغم پیش‌بینی اعتبارات لازم مراجعات زیادی در این خصوص وجود دارد.

محمدیاری در ادامه‌ صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت برنج در کشور گفت: در مورد این کالا که قوت غالب مردم است باید بگویم که علی‌رغم ادعاهای طرح شده هیچ گونه حمایتی در این خصوص صورت نگرفته و کشاورزان عزیز علی‌رغم زحمت زیاد در جایگاه عرضه و فروش سهم بسزایی ندارند. پیشنهاد می‌کنم در جهت حمایت از کشاورزان و قطع دست واسطه‌ها، مکانیزمی ایجاد شود تا حاشیه امنی را برای کشاورزان ایجاد کند. آن وقت این عزیزان می‌توانند بدون دغدغه در زمان عرضه و فروش محصولات خودشان نقش داشته و عدالت به جای اصلی بازگردد.

نماینده مردم تالش و رضوان‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان صحبت‌های خود گفت: ما مطمئن هستیم که بخش بزرگی از زحمات مسئولان در مقام استحصال برنج استیفا نمی‌شوند.

نظر شما