شناسهٔ خبر: 162411 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

دامداران از وضعیت گلایه مندند/ توقع ما ساماندهی بازار است

محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: دامداران با مراجعه به نمایندگان نسبت به این وضعیت گلایه مند هستند و توقع ما ساماندهی جدی بازار و حمایت عملی از تولیدکننده و مصرف کننده است.

به گزارش  «نماینده» بهروز محبی نجم آبادی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بعد از پایان گزارش خاوازی وزیر جهاد کشاورزی ضمن انتقاد از توزیع نهاده‌های دامی، به ویژه گوشت در کشور گفت: مرغداران در دیار سربداران به دلیل گستردگی در تولید مرغ و عدم توزیع نهاده‌های دامی ضرر کرده‌اند.

وی افزود: آنها بیش از ۳ ماه است که به دلیل کاهش شدید و رکود فروش مرغ زیان زیادی کرده‌اند و در هر کیلو مرغ از هزارتا ۳ هزار تومان دچار ضرر و زیان شده‌اند. از سوی دیگر وضعیت تأمین نهاده‌ها به ویژه ذرت و سویا بسیار نامناسب بوده و آنچه به عنوان ذرت و سویای دولتی مطرح می‌شود تنها حدود ۳۰ درصد از نیاز مرغداران را تأمین می‌کند و باقی نیازشان را با قیمت بالا از واسطه‌ها دریافت می‌کنند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تاکید کرد: ما نمی‌دانیم بالاخره چه زمانی شر این واسطه‌ها از سر تولیدکننده و مصرف کننده کم خواهد شد، تداوم این وضعیت به ویژه شیوه نامناسب تأمین نهاده‌های دامی صنعت مرغ را دچار چالش جدی کرده است بنابراین توقع اقدام فوری در این مورد داریم.

محبی نجم آبادی تصریح کرد: در بحث دام سبک و سنگین هم متأسفانه شاهد ضرر تولیدکننده و مصرف کننده هستیم و توقع داریم در این میان مدیریت مناسبی انجام شود.

وی گفت: دامداران با مراجعه به نمایندگان نسبت به این وضعیت گلایه مند هستند و توقع ما ساماندهی جدی بازار و حمایت عملی از تولیدکننده و مصرف کننده است.

نظر شما