شناسهٔ خبر: 162388 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مبارزه با قاچاق یکی از گام‌های تحقق جهش تولید است

قادری/2 نماینده مردم شیراز در مجلس یازدهم تاکید کرد: یکی از مهمترین ملزومات تحقق شعار جهش تولید مبارزه با قاچاق و بهبود فضای کسب و کار و تامین امنیت سرمایه گذار بوده که باید با جدیت برای آن برنامه ریزی شود.

به گزارش «نماینده» جعفر قادری، درباره اقداماتی که مجلس برای تحقق جهش تولید باید انجام دهد، بیان کرد: از ملزومات مهم تحقق شعار جهش تولید، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بهبود فضای کسب و کار، اصلاح قوانین مالیاتی، هدایت منابع به بخش تولیدی و رفع ایرادات بازار بورس برای جذب سرمایه گذار می‌باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر اصلاح نظام بانکی، حمایت از تولید داخل، کمک به شرکت‌های دانش بنیان برای پر کردن شکاف علمی و جهت گیری به سمت تجارت با کشورهای منطقه و تکمیل زنجیره تولید در بخش پتروشیمی و توجه به صنایع کاربردی نظیر مواد غذایی و پوشاک از جمله مواردی است که توجه به آنها و برنامه ریزی برای آنها می‌تواند تحقق جهش تولید را به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز موانع زیادی بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد که از جمله آن سختی فضای کسب و کارها و ریسک سرمایه گذاری است. این حوزه خودش بخش‌های مختلفی نظیر تامین منابع مالی، بیمه و مالیات را در بر می‌گیرد. متاسفانه رتبه ما در فضای کسب و کار مناسب نبوده و اگر ما بتوانیم در این حوزه اقدامی جدی انجام دهیم قطعا شاهد جهش تولید خواهیم بود.

قادری در پایان تاکید کرد: اگر ما به موارد ذکر شده توجه داشته باشیم و برای هر یک از آنها برنامه ریزی کنیم می‌توانیم گام به گام موانع را کنار زده و به جهش تولید نزدیک تر شویم.

نظر شما