شناسهٔ خبر: 162384 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شهرداری تنها تصمیم‌گیرنده در اجرای مجدد طرح ترافیک نیست

سید مناف هاشمی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران بابیان‌اینکه اجرای مجدد طرح ترافیک حاصل جلسات متعدد شورای عالی ترافیک، ستاد مقابله با کرونا در تهران، استانداری، وزارت کشور و شهرداری بوده است تاکیدکرد که اجرای مجدد این طرح یک تعادلی را در وضعیت ترافیک و تردد در سطح شهر ایجاد کرد.

به گزارش «نماینده»، مناف هاشمی، در تشریح دلایل اجرای مجدد طرح ترافیک برغم مخالفت‌هایی که پیرامون آن در شرایط شیوع ویروس کرونا وجود داشت، گفت: اجرای طرح ترافیک تهران یک کار همه جانبه و چند وجهی بوده و طبیعی است که تنها معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در این زمینه تصمیم نمی‌گیرد، کما اینکه در سه ماه گذشته هم با این نگاه که سلامتی مهمتر است، شهرداری تهران اجرای این طرح را لغو کرده بود.

لغو طرح ترافیک باعث سفرهای زاید در حوزه مرکزی تهران شده بود

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: اجرای مجدد طرح ترافیک به مرور بعد از جلساتی که با شورای عالی ترافیک، شورای ترافیک تهران، هماهنگی ستاد مقابله با کرونا در تهران، استانداری و وزارت کشور انجام شد، چرا که به دنبال برگزاری این جلسات به این جمع‌بندی رسیدیم که سفرهای زاید در حوزه مرکزی تهران آسیب‌رسان است.

وی در بیان دلیل آسیب‌رسان بودن افزایش سفرها به مرکز شهر تهران، تصریح کرد: افزایش سفرها به مرکز تهران ناشی از لغو اجرای طرح ترافیک باعث کندی تردد اتوبوس‌ها  و برخی ناوگان‌های امدادرسان شده بود، به همین دلیل در چند نشست نحوه اجرای طرح ترافیک در این شرایط اصلاح شده و تصمیم جدیدی اتخاذ شد.

اجرای مجدد طرح ترافیک استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را تنها ۱۰ درصد افزایش داد

هاشمی یادآور شد: هم‌اکنون آمارها نشان می‌دهد که در حوزه اتوبوسرانی و مترو بار سفرها بین همان ۵ تا ۱۰ درصدی که پیش‌بینی شده بود، افزایش پیدا کرده است، به این معنا که چنانچه طرح ترافیک اجرا نشود، باز هم این سطح افزایش تردد از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی را خواهیم داشت.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، با اشاره به فواید اجرای مجدد طرح ترافیک در پایتخت، تاکید کرد: اجرای مجدد طرح ترافیک باعث کاهش سفرهای غیرضروری به مرکز شهر تهران و دوبله پارک کردن‌ها در این مناطق شده و یک تعادلی را در وضعیت ترافیک و تردد در سطح شهر ایجاد کرده است، بنابراین اقدام مثبتی است.

نظر شما