شناسهٔ خبر: 162377 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

برای تحقق جهش تولید با جدیت با فساد مبارزه شود

حسن همتی نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به مولفه‌هایی که می تواند تحقق جهش تولید را تسهیل سازد، تاکید کرد: باید بدون ملاحظه با فساد مبارزه شود تا زمانی که فساد وجود داشته باشد تولید معنایی ندارد.

به گزارش «نماینده»، حسن همتی، درباره رویکرد مجلس یازدهم نسبت به تحقق موضوع جهش تولید گفت: فرمایشات حضرت آقا و عنوانی که برای سال اعلام می‌فرمایند برای ما فصل الخطاب است. یعنی حرف ابتدا و انتها را حضرت آقا فرموده و ما موظف هستیم متناسب با آن مهم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: تحقق جهش تولید می‌تواند قطع وابستگی به خارج از کشور، رونق اقتصادی و توسعه بخش تولید داخلی را به همراه داشته باشد اگر این امر محقق نشود ممکن است به شرایط تمرکز بر واردات خارجی و موضوع بیکاری بازگردیم.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در همین خصوص ادامه داد: تمرکز بر واردات نیز خود موجب رانت، بیکاری و سرسپردگی می‌شود. تمام توان مجلس یازدهم بر این معطوف خواهد بود که ضمن توجه به فرمایشات حضرت آقا از هیچ اقدامی در راستای کمک به تحقق جهش تولید فروگذاری نکند.

همتی گفت: اولین اقدامی که برای تحقق این مهم باید در دستور کار قرار گیرد مبارزه جدی و بدون ملاحظه با فساد است. تا زمانی که فساد وجود داشته باشد جهش تولید معنایی ندارد. چرا که لایه‌های فساد و رانت به دنبال واردات، توقف و کم اهمیت جلوه دادن بخش تولید هستند. امر دیگری که لازم است با جدیت پیگیری شود راه اندازی و پیشبرد واحدهای نیمه تعطیل، تعطیل و یا راه اندازی واحدهای جدید تولیدی است.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: در همین راستا اولویت و بحث اول مجلس یازدهم می‌تواند تکیه بر مباحث اقتصادی باشد. مردم از ما انتظار دارند که موضوع اقتصاد و مسائل معیشتی آنها را سرو سامان دهیم چرا که معیشت مردم به شدت دچار مشکل است. با امید به خدا توان ما بر این متمرکز خواهد شد که به وضعیت معیشتی مردم رسیدگی کنیم و ان‌شاءالله اولین اولویت مجلس همین مهم خواهد بود.

نظر شما