شناسهٔ خبر: 162359 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه مجلس یازدهم است

حضرت پور نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم به عنوان اولین مجلس برای اجرای گام دوم انقلاب باید پویایی را در روش های کاری خود ایجاد کند.

به گزارش "نماینده" روح الله حضرت پور در توضیح مصادیق تحول‌گرایی مجلس یازدهم، گفت: با توجه به  نگاه ملی و راهکار های ملی، تصمیم گیری ها در صحن باید کارشناسی بوده و نباید رنگ و بوی جناحی و طیفی داشته باشد. اهمیت به استان های کمتر برخوردار، باید هم ردیف استان های برخوردار، پایتخت و کلان شهرها باشد.

وی با اشاره به اولویت‌های مدنظر مجلس یازدهم برای حل مشکلات معیشتی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تاکید کرد: مجلسی که در رأس امور است و به فرموده امام (ره) عصاره فضیلت ملت است، باید در رفع مشکلات عمیق مستضعفان و اقشار کم برخوردار، نقش اساسی و مهم را ایفا کند و مجریان امور در تحقق این اهداف باید همکاری نزدیک  با نمایندگان مجلس داشته باشند.

حضرت پور با بیان اینکه مقام معظم رهبریگام دوم را بر مبنای تحول و پویایی نظام و انقلاب تبیین کردند که تداوم این امر بسیار مهم است، مطرح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه مجلس یازدهم می تواند باشد و مجلس یازدهم به عنوان اولین مجلس برای اجرای گام دوم انقلاب باید روش های کاری سابق خود را اصلاح کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم و یازدهم با اشاره به پیام مقام معظم رهبری، افزود: شاکله نمایندگان  مجلس یازدهم بر تحولگرایی تاکید  دارند تا تحول در تمام ساختار نظام به شکل مطلوب ایجاد شود. برهمین اساس موضوع شفافیت در اولویت مجلس قرار گرفته است و نخستین گام مجلس یازدهم برای حرکت در مسیر نقشه راه می تواند شفافیت باشد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه های مسکن، اشتغال و معیشت مهم است، خاطرنشان کرد:معیشت مردم باید مورد توجه قرار گیرد و  از  بخشی نگری ها و جزئی نگری ها که آفت مجلس است فاصله بگیریم و نگاه کلان بیشتری داشته باشیم.

نماینده مردم ارومیه درمجلس با بیان اینکه نمایندگان با تقویت ابزارهای نظارتی، اجرای قوانین تاثیرگذار بر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را پیگیری خواهند کرد، اظهار کرد: قوانین خوبی در حوزه معیشت و اقتصاد مردم نیز تصویب شده که به صورت ناقص اجرا می‌شود لذا با نظارت مجلس، جامعه هم متحول خواهد شد.

حضرت پور با تاکید بر اینکه بسترهای نظارت مستمر را در مجلس یازدهم باید مورد توجه ویژه قرار داد، تصریح کرد: مجلس یازدهم باید تلاش کند به دور از نگاه های منطقه ای، نگاه ملی داشته باشد و تمام کشور را یک جا و در یک حوزه کلان ببیند.

نظر شما