شناسهٔ خبر: 162356 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

شایسته گزینی، نخستین گام رفع مشکلات مردم به دست حکمرانان محلی و استانی است

محمد علیپور نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس با بیان اینکه شایسته گزینی و حمایت شایسته موجب رفع مشکلات اداری مردم در منطقه و استان‌ها می‌شود، گفت: تصویب قانون جدید برای این امر نیاز نیست، متاسفانه ساختارهای اداری و توسعه منابع انسانی در سازمان ها نادید گرفته شده است.

به گزارش "نماینده" کمال علیپور خنکداری در توضیح اهمیت انتخاب مدیران محلی و منطقه‌ای متخصص طبق اصول شایسته سالاری، گفت: شعار شایسته سالاری بسیار در کشور داده می‌شود و همه هم حامی و خواستار اجرای آن هستند، در حالی که شایسته سالاری پرسه ای دارد و اولین گام آن شایسته گزینی است.

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیران بالادستی و دولت در انتصاب افراد و حکمرانان محلی، منطقه‌ای و استانی باید به اصول شایسته سالاری توجه داشته باشند و بر همان اساس پس از گزینش به صورت شایسته، فرد مورد نظر را بگمارند و سپس شایسته از وی حمایتی کنند.

وی افزود: حمایت شایسته ار حکرانان و مدیران از اهمیت بسیاری برخوردار است، نمایندگان مجلس در حوزه نظارت نیز وقتی ببینند که مدیری شایسته انتخاب، گزینش و منصوب شده، به شکل شایسته هم از وی حمایت خواهند کرد.

علیپور خنکداری با تاکید بر تاثیر شایسته گزینی بر انجام کارهای اجرایی مدیران محلی، گفت: مدیران منطقه‌ای و محلی در هر جایگاهی باید از تخصص لازم برخوردار باشند. در صورتی که مدیران بر اساس اصول شایسته سالاری انتخاب و منصوب شوند، بسیاری از مشکلات نمایندگان مجلس نیز مرتفع می شود و نمایندگان می توانند بر روی مسائل ملی تمرکز کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: زمانی که ترازو و سنجشی مبنای انتخاب مدیران قرار گیرد، نماینده هم نمی تواند به مدیران محلی خرده بگیرد یا وظایف آنها را انجام دهد، در این صورت مردم نیز کمتر به نمایندگان مراجعه می کنند و نمایندگان به کارهای کلان تر خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: در این صورت مشکلات اداری مردم در منطقه و استان‌ رفع می شود. برای تحقق این امر نیاز به تصویب قانون جدید نیست، متاسفانه ساختارهای اداری و توسعه منابع انسانی در سازمان ها نادید گرفته شده است./

نظر شما