شناسهٔ خبر: 162348 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تذکر به وزیر ارشاد به خاطر عدم حمایت صحیح از هنرمندان رسانه‌ها

پژمانفر/2 نماینده مردم مشهد به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر حمایت ضعیف از هنرمندان رسانه‌های دیداری و شنیداری تذکر داد.

به گزارش"نماینده" حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به حجت الاسلام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر حمایت ضعیف از هنرمندان رسانه‌های دیداری و شنیداری تذکر داد.

متن تذکر نماینده مشهد به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

خلاصه تذکر:

چرا وزارت ارشاد در حمایت از هنرمندان رسانه‌های دیداری و شنیداری مخصوصا در این ایام پسا کرونایی این قدر ضعیف عمل می‌کند و به گونه‌ای گزینشی برخورد می‌کند؟

شرح تذکر:

یکی از دلایل تشکیل صندوق اعتباری هنر، حمایت از کلیه هنرمندان فعال در همه آثار هنری بوده و در سیاست‌ها و قوانین مرتبط از جمله ماده ۹۲ قانون برنامه ششم توسعه، به این وظیفه دولت تصریح شده است.

اکثریت قریب به اتفاق هنرمندان رسانه‌های دیداری و شنیداری اعم از رادیو و تلویزیون، نمایش خانگی، تلویزیون‌های تعاملی، پادکست و دیگر اشکال ارتباطی سالهاست از هیچ گونه حمایت‌های این صندوق برخوردار نیستند.

با توجه به رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وظایف قانونی آن، درخواست رسیدگی هرچه سریع‌تر به این موضوع را از مراجع مربوطه و همچنین مجلس شورای اسلامی درخواست داریم.

نظر شما