شناسهٔ خبر: 162347 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ماموریت رئیس‌جمهور به جنیدی برای تهیه لوایح جدید بهبود محیط کسب و کار

جنیدی/1 عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: برای مدیریت قیمت مسکن و اجاره‌خانه باید از مالکان خانه‌های ارواح؛ یعنی خانه‌هایی که کسی در آنها زندگی نمی‌کند؛ مالیات گرفته شود.

به گزارش "نماینده" حجت‌الاسلام حسن روحانی در گفت و گو با لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور بر ضرورت تهیه لوایح ناظر به تغییر شکل حکمرانی به ویژه با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه اخیر دولت الکترونیک و نقش موثر آن در تحقق جهش تولید و در عین حال اثرات شیوع کرونا و تغییرات احتمالی عملکرد این ویروس و ضرورت تطبیق روابط اقتصادی و اجتماعی با آن، تاکید کرد.

وی ضمن بحث و گفت و گو درباره ابعاد مختلف این موضوع،  تهیه لوایح بنیادین و نیز مقررات جدید برای بهبود محیط کسب و کار با تاکید بر کسب و کارهای مجازی را که می تواند موتور حرکت اقتصاد و جهش تولید باشد، دارای اهمیت و اولویت دانست.

‎رئیس جمهور همچنین بر ضرورت پیگیری لوایح مهم دولت به ویژه لوایح مدیریت تعارض منافع و شفاقیت، مسوولیت موسسات عمومی، نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی و نیز لوایح ناظر به حقوق مردم با همکاری معاونت پارلمانی تاکید کرد.

‎معاون حقوقی رئیس جمهور نیز در این گفت و گو تاکید کرد که این معاونت تمام اهتمام خود را بر پیگیری لوایح مورد نظر رئیس جمهور و دولت و نیز تهیه لوایح جدید برای تسهیل اداره کشور با توجه به تغییرشکل حکمرانی متاثر از وضعیت شیوع کرونا و گسترش کسب و کارها و فعالیت های مجازی، بکار می گیرد.

‎جنیدی همچنین شماری از لوایح مهم اقتصادی را که بر رتبه ایران در بهبود محیط کسب و کار موثر است، دراولویت اقدامات این معاونت عنوان کرد.

‎در این گفت و گو، ملاحظات مربوط به برخی دعاوی بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما