شناسهٔ خبر: 162343 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ضرورت اجماع دولت و مجلس برای تحقق جهش تولید

جعفر قادری431 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اجماع دولت و مجلس شورای اسلامی در مورد پیشبرد مسائل به جهش تولید تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» جعفر قادری درباره اولویت های مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس یازدهم اولویت‌هایی مثل مبارزه با فساد، حمایت از تولید داخل، بهبود فضای کسب و کار و جهت گیری تولید به سمت تجارت با کشورهای منطقه را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره تولید در بخش صنایع غذایی، وضعیت معدن و توجه به بخش نفت، پتروشیمی، شرکت‌های دانش‌بنیان، تحقق عدالت منطقه‌ای و موضوعاتی از این دست نیز از اولویت‌های مجلس یازدهم خواهد بود.

قادری با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی باید در بعد قانون‌گذاری و نظارت، مسائل مربوط به جهش تولید را دنبال کند، اظهار کرد: ممکن است در بخشی دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه کند و مجلس هم از ظرفیت کارشناسان دولت استفاده کند اما جایی که تعلل شود مجلس باید طرح بدهد. ترجیح ما این است دولت لایحه بیاورد اما در هر صورت اگر دولت کوتاهی کند مجلس در ارائه طرح تعلل نخواهد کرد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورتی که اجماع و اتفاق نظری بین دولت و مجلس شورای اسلامی در مورد مسائل مربوط به جهش تولید ایجاد شود و ظرفیت‌ها به سمت و سویی برود که این تعامل ایجاد شود قطعا به پیشبرد امور کمک خواهد کرد.

نظر شما