شناسهٔ خبر: 162334 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

«عبدالله ایزدپناه، نماینده مردم ایذه و باغملک» در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده»:

حضور نمایندگان نخبه و کاربلد نوید یک مجلس قوی را می‌دهد/ مجلس وارد مسائل حاشیه‌ای نشود/ تعامل با دولت باعث نمی‌شود وظیفه نظارتی ما دچار خدشه شود/ نظارت مجلس را تقویت می‌کنیم

عبدالله ایزدپناه

عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» با اشاره به اقدامات اخیر مجلس یازدهم و بازخورد آن در جامعه، اظهار داشت: با بررسی مجالس گذشته می‌توان گفت مجلس یازدهم یکی از مجالس قوی چند دوره گذشته خواهد بود، مجلس اول کارنامه درخشانی را از خود به‌جای گذاشت و آن هم عزل فرد اول اجرایی کشور یعنی، بنی‌صدر بود و این اقدام به‌عنوان یک نقطه مثبت شجاعانه در آن زمان و مجلس اول محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که مجلس یازدهم را از جهات فردی مورد بررسی قرار می‌دهیم، شاهدیم که انسان‌های نخبه‌ای در مجلس یازدهم حضور دارند که در رشته‌ها و تحصیلات مختلف صاحب‌سبک و ایده هستند در بین نمایندگان مجلس حدود ۵۰ نفر نماینده قدیمی هستند و مابقی افراد جدیدی هستند که یا تازه وارد شدند و یا در ادوار گذشته حضور داشتند. ترکیب نمایندگان مجلس نشان می‌دهد خوشبختانه در همه عرصه‌ها کارشناسان زبده و کاربلد وارد عرصه شدند و این مهم نوید یک مجلس قوی را می‌دهد.

نماینده مردم ایذه و باغملک با تأکید بر اینکه مجلس یازدهم نباید وارد مسائل حاشیه‌ای شود، گفت: طی این چند هفته‌ای که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد و مجلس کار خود را آغاز کرده است، تحول اساسی در مجلس ایجاد شده و جدید بودن اکثریت نمایندگان باعث شده مجلس در چند هفته اول درگیر کار شعب و انتخاب کمیسیون‌های تخصصی شویم؛ در موضوع کمیسیون‌های تخصصی زمان زیادی صرف شد که اسامی اعضای آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه به مجلس یازدهم خوش‌بین هستم، گفت: در ایام کرونایی گر چه فرصت دید و بازدید مردم از ما سلب شد اما ما نیز  از فرصت استفاده کرده و روابطمان را با مسئولین ادارات و بخش‌های مختلف حوزه انتخابیه تقویت کردیم و بنا را بر این گذاشتیم که در این ایام که هم کرونا، تحریم و ... وجود دارد چند کار را در دستور کار خود قرار دادیم.

ایزدپناه افزود: من در بخش خصوصی فعال شدم تا بتوانم با شناسایی سرمایه‌گذار برای جایگزینی با منابع دولتی اقدام شود. در بخش دیگر نیز به سراغ قرارگاه خاتم‌الانبیا، بنیاد برکت و ... رفتم و جلساتی را داشتیم و داریم تا بتوانیم با تعامل با این نهادها در راستای شعار سال که جهش تولید است در سطح استان و حوزه انتخابیه تلاش کنیم.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه حوزه انتخابیه بنده از نرخ بالای بیکاری برخوردار است، گفت: با تقویت تولید، اشتغال ایجاد می‌شود و با تعاملاتی که داشته‌ام امیدوارم با به‌کارگیری بخش خصوصی و به دنبال آن ایجاد اشتغال، اقداماتی را در این حوزه انجام دهیم.

ایزدپناه  در بخش دیگری از گفت‌وگو با تأکید بر این نکته که هدف ما همکاری و تعامل با دولت است، تصریح کرد: دولتمردان تصور نکنند چون سال پایانی عمر دولت است اجازه می‌دهیم سستی و کاهلی بر دولت حاکم شود. دولتی‌ها باید وظایفشان را به‌درستی انجام دهند و پای کار بیایند، ان‌شاءالله دولتی‌ها با مجلس جدید همراهی کرده و آن را حمایت کنند. قطعاً مجلس نیز با دولت در تعامل است اما این تعامل باعث نمی‌شود که وظیفه نظارتی ما با دولت دچار خدشه شود بلکه وظیفه ذاتی مجلس که نظارت است را تقویت می‌کنیم.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه «همه ما دشمن مشترک داریم و همه نیز در یک کشتی نشسته‌ایم» افزود: بنده به‌عنوان یک نیروهای انقلابی معتقدم باید به‌جای مچ‌گیری و تقابل، با دولت به دنبال تعامل و همکاری باشیم که خوشبختانه این امر مهم در مجلس یازدهم دیده می‌شود تا کشور سر پا بایستد.

وی در بخش پایانی گفت‌وگو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه هدف شما از عضویت در کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی چیست؟، گفت: متأسفانه در ذهن همه این ایجادشده که استان خوزستان قلب انرژی کشور است اما اگر بخواهیم یک معادل‌سازی کنیم به این می‌رسیم که خوزستان قلب کشاورزی نیز محسوب می‌شود، یعنی فضایی که برای کشاورزی در خوزستان مهیاست در کمتر استانی وجود دارد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۳.۵ درصد کشاورزی  کشور در خوزستان انجام می‌شود و در موضوع زمین کشاورزی نیز بهترین زمین‌ها نیز مربوط به این استان می‌شود، اگر مسئولان به استان خوزستان توجه داشته باشند این توان وجود دارد که ۳۰ درصد از کشاورزی کشور را به خوزستان اختصاص داد؛ به همین دلیل بنده کمیسیون کشاورزی را برای عضویت انتخاب کردم.

نظر شما