شناسهٔ خبر: 162331 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لزوم حمایت از استارتاپ‌ها برای ورود به بورس در شرایط جنگ اقتصادی

محمد علیپور نماینده مردم ماکو در مجلس با بیان اینکه دولت نقدینگی سرگردان در جامعه را به سمت سرمایه‌گذاری استارتاپ‌ها در بورس سوق دهد، گفت: با تحقق این مهم ضمن جذب نقدینگی سرگردان در جامعه، رونق این شرکت‌ها در بورس و درآمدزایی برای مردم نیز رقم می‌خورد.

به گزارش «نماینده» محمد علیپور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت حمایت از ورود استارتاپ‌ها و شرکت‌های استارتاپی در بورس، گفت: اکنون که کشور در جنگ اقتصادی شدیدی قرار گرفته و دشمنان بازارهای جهانی را برروی نفت و درآمدهای آن بسته‌اند باید به گونه‌های دیگر به توسعه اقتصادی در کشور و منطقه رسید که یکی از آن‌ها حمایت از مشاغل و شرکت‌های استارتاپی همچون اسنپ، تپسی، دیجی کالا و... است.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی معتقد است شرکت‌های استارتاپی طی سال‌های اخیر رشد خوبی را تجربه کرده و در خدمات‌رسانی موفق بودند تا جایی که آثار تحریم در حوزه کالا و خدماتی که ارائه می‌دهند چندان مشاهده نمی‌شود.

وی تاکید دارد: از آنجا که برخی از شرکت‌های استارتاپی مانع از احتکار کالا در زمان کمبود شدند ضروری است از ظرفیت آن‌ها در جنگ اقتصادی استفاده کرد و حمایت کامل برای حضورشان در بورس صورت پذیرد و موانع برطرف شود.

وی با اعتقاد به اینکه ورود استارتاپ‌های بزرگ به بورس و بازار سرمایه در سال «جهش تولید» اتفاق بسیار موثری در توسعه اقتصادی کشور خواهد بود، گفت: با ورود استارتاپ‌های برجسته کشور شاهد محقق شدن «جهش تولید» طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب خواهیم بود.

مدیرکل سابق امنیتی استانداری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه دولت باید با تامین سرمایه و رفع بروکراسی اداری از شرکت‌های استارتاپی حمایت کند، افزود: دولت می‌تواند نقدینگی سرگردان در جامعه را به سمت سرمایه‌گذاری استارتاپ‌ها در بورس سوق دهد درصورت تحقق این مهم ضمن جذب نقدینگی‌های سرگردان در جامعه، رونق این شرکت‌ها در بورس و درآمدزایی برای مردم رقم می‌خورد.

علیپور توسعه استارتاپ‌ها را دارای منافع امنیتی و اقتصادی در منطقه دانست و گفت: از آنجا که رقابت شدیدی میان ایران و کشورهای غربی در حوزه آیتی، استارتاپی، فناوری و دانش‌بینان شکل گرفته است، یکی از راه‌های موفقیت در این رقابت، بورسی شدن استارتاپ‌ها است چراکه موجب ارتقاء آن‌ها شده و رونق اقتصادی برای کشور به دنبال دارد.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس یکی از مزیت‌های ورود استارتاپ‌ها به بورس را کارآفرینانی دانست و توضیح داد: بخش بسیاری از ثروت آن‌ها نامشهود و به‌اصطلاح روی کاغذ بوده و این ثروت را نمی‌توانستند به دارایی تبدیل کنند اما با ورود به بورس، بخشی از ثروت کارآفرینان به آنها بازمی‌گردد تا سایر کارآفرینان را برای فعالیت در این حوزه که به تعبیری موتور توسعه اقتصادی و ارزش‌آفرینی است، تشویق کنند.

نظر شما