شناسهٔ خبر: 162319 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حجت‌الاسلام فلاحی نماینده همدان و فامنین در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده»

هدف مجلس یازدهم کمک به معیشت مردم و ایجاد امید در جامعه است

احمدحسین فلاحی

حجت‌الاسلام فلاحی نماینده همدان و فامنین در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» با اشاره به نقش مؤثر رسانه گفت: اگر بخواهیم شفافیت یا مطالبه‌گری از مسئولین را مد نظر قرار بدهیم و به سرانجام برسانیم باید از رسانه‌ها کمک بگیریم.

نماینده همدان و فامنین در پاسخ به این سؤال که «فضای مجلس را چگونه میبینید» اظهار کرد: مجلس یازدهم با هدف کمک به معیشت مردم و ایجاد امید در جامعه تشکیل شده نمایندگان مجلس یازدهم که وارد مجلس شدند این دغدغه را دارند که بتوانند امید ازدست‌رفته در بین مردم را به آن‌ها برگردانند و کاری برای معیشت جامعه انجام بدهند.

وی ادامه داد: نمایندگان شهرستان‌ها بلافاصله بعد از اعلام نتایج شروع به کار کردند و جلسات مجازی را از طریق اسکای‌روم در فضای مجازی شروع کردند و قریب سه ماه است که این جلسات را هر روز انجام می‌دهند که در این جلسات اولویت‌های کشور با حضور کارشناسان و افراد خبره و نخبه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

فلاحی با اشاره به اینکه بعضی افراد تخریب مجلس یازدهم را شروع کرده‌اند، گفت: برخی اصلاح‌طلبان در نشستی که با سرکردگی یکی از سران فتنه برگزار کردند، برنامه‌ریزی کرده‌اند مجلس یازدهم را که به‌نوعی امید در جامعه ایجاد کرده به حاشیه ببرند و مسائل حاشیه‌ای برای آن ایجاد کنند تا مجلس یازدهم از اصل رسالت خود عقب بماند. این پروسه‌ای است که از سوی سران فتنه طراحی شده است.

وی عنوان کرد: شکستی که جریان لیبرال از اقبال سیاسی و اجتماعی از طرف مردم در کشور خورده است تقریباً به دلیل کارنامه سیاهی است که دولت فعلی و مجلس دهم داشت. به همین دلیل به دنبال تخریب و به حاشیه بردن مجلس انقلابی یازدهم هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین تصریح کرد: جریان لیبرال همیشه به دنبال گرایش به غرب و رابطه، مذاکره با غرب بوده است و در طی ۶، ۷ سال گذشته تا توانستند مذاکره و التماس کردند ولی در حال حاضر چیزی برای ارائه و حل مشکلات مردم ندارند و تقریباً دست آن‌ها خالی است. امروز حتی برای صادر کردن نفت هم دچار مشکل شده‌اند و کاری که بابک زنجانی ادعا می‌کند که می‌تواند نفت را صادر کند و پول آن را برگرداند اما دولت، اندازه بابک زنجانی هم عرضه ندارد و نمی‌تواند کاری انجام دهد.

وی ادامه داد: با عدم استقبال مردم از جریان لیبرال و شکستی که این جریان در انتخابات داشت، طبیعی است که به سمت حاشیه‌سازی برای مجلس یازدهم بروند.


فلاحی با توجه به اینکه دومین اولویت کمیسیون تخصصی خود در مجلس، کمیسیون اصل نود است، اظهار کرد: با توجه به مطالبه رهبری که مبارزه با فساد و ایجاد عدالت است، مهم‌ترین وظیفه و رسالت کمیسیون اصل نود مبارزه با فساد است که کار بسیار سخت و گسترده‌ای را پیش رو دارد. طبق آماری که در حال حاضر داریم تعداد ۲۷ نفر اعلام آمادگی کرده‌اند برای حضور در کمیسیون اصل نود و این اقبال به کمیسیون اصل نود نشان از این دارد که مجلس یازدهم انگیزۀ بسیار بالایی برای مبارزه با فساد دارد.

نماینده همدان و فامنین ادامه داد: برای ریاست کمیسیون‌ها رقابت بسیاری وجود دارد. بسیاری از نماینده‌ها جوان هستند و به دنبال تغییراتی در ساختار و نحوۀ ادارۀ کمیسیون‌ها هستند و کسانی که در دوره‌های قبل در کمیسیون‌های مختلف حضور داشتند با توجه به تجربیاتی که دارند معتقد هستند می‌توانند با نیروهای جدید و تازه‌نفسی که وارد عرصه شدند تغییرات جدی ایجاد کنند.

نماینده همدان و فامنین اظهار کرد: مشکلات بسیاری در آموزش‌وپرورش داریم. سند تحول در مقابل سند ۲۰۳۰ باید در کشور پیاده‌سازی شود، مسئلۀ دیگر، تقویت دانشگاه فرهنگیان است و کمبود حدود ۴۰ هزار معلم که در کشور داریم و بسیاری از مشکلات فرهنگیان که وجود دارد.

فلاحی گفت: مشکلاتی که در فضای مجازی در زمان کرونا ایجاد شد، نشان از این مسئله است که آموزش‌های مجازی ما در کشور زیرساخت‌های لازم را ندارد و با مشکلات بسیاری روبه‌رو است و باید سعی کنیم که این مشکلات را حل کنیم و زیرساخت‌های لازم را فراهم و تکمیل کنیم.

وی تصریح کرد: در آموزش عالی دارای مشکلات فراوانی هستیم، بسیاری از آیین‌نامه‌هایی که در کشور وجود دارد به نفع نظام اسلامی نیست به‌عنوان‌مثال استاد آموزش عالی در صورتی ارتقا پیدا می‌کند و تبدیل وضعیت می‌شود که اولین یافته‌های علمی خود را در اختیار بیگانگان قرار دهد و درواقع مقالات isi چاپ کند و هر چه تعداد این مقالات بیشتر باشد امتیاز بیشتری می‌گیرد و ارتقا پیدا می‌کند و پایه بالاتری را می‌گیرد.

این عضو کمیسیون آموزش یادآور شد: به دنبال آن، هرچه ارتقای بیشتری پیدا می‌کند موظفی استاد را کمتر می‌کنیم و به‌نوعی هرچه به بیگانگان بیشتر خدمت کند حقوق بالاتری به او می‌دهیم و خدمت استاد را کمتر می‌کنیم! این شیوه ارتقاء استاد در دانشگاه‌های کشور است. حتی به تعبیر مقام معظم رهبری ۷۰ درصد یافته‌های علمی مطابق با نیازهای آموزشی کشور نیست.

مصاحبه کننده:سحر سموات

نظر شما