شناسهٔ خبر: 162311 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجلس قیمت خودرو را ساماندهی می‌کند

خودرو خارجی نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه مقابله با گرانی‌ها یکی از رسالت‌های مجلس یازدهم است، گفت:مجلس قیمت خودرو را ساماندهی می‌کند.

لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت خودرو و نا بسامانی در این بازار، اظهار داشت: وقتی که تعادل عرضه و تقاضا بر هم می‌ریزد و تقاضای مردم برای کالایی بالا می‌رود شاهد عدم تعادل آن بازار هستیم که بازار خودرو هم به دلیل تاخیر در عرضه از سوی شرکت‌های خودروسازی، دچار این مشکل شد.

وی در تشریح دیگر عامل موثر بر افزایش قیمت خودرو، افزود:دلیل دیگری که سبب افزایش بی‌رویه قیمت خودرو شده فعالیت سوداگران و محتکران است که با فعالیت‌های غیر مجاز خود تعادل بازار را بر هم می‌ریزند.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی و قوه قضائیه جلوی دلالان و سوداگران که باعث افزایش قیمت خودرو می‌شوند را بگیرند ،گفت: امیدوارم با عرضه خودرو متناسب با تقاضای بازار و همچنین با برخورد جدی با سوداگران شاهد تعادل در بازار خودرو و واقعی شدن قیمت‌ها باشیم.

سیاهکلی با تاکید بر اینکه یکی از رسالت‌های مجلس یازدهم مقابله با گرانی‌ها است، بیان داشت:حتما مجلس پس از شکلگیری کمیسیون‌های تخصصی به ویژه صنایع و اقتصاد به موضوع ساماندهی قیمت خودرو ورود می‌کند و با ابزارهای قوه مقننه با افزایش قیمت‌ها و نابسامانی ای بازار مقابله خواهد کرد.

نظر شما