شناسهٔ خبر: 162278 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

«مدرسه تابستانی تهران» راه‌اندازی می‌شود

جوادی یگانه معاون شهردار تهران اعلام کرد: «مدرسه تابستانی تهران» توسط شهرداری و با هدف پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و آموزش مهارت‌های شهروندی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش «نماینده»،محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره راه‌اندازی مدرسه تابستانی پایتخت اظهارداشت: شهرداری با همکاری جمعی از اهالی فرهنگ و هنر طرح «مدرسه تابستانی» را در بستر فضای مجازی به اجرا می‌گذارد که هدف از اجرای این طرح پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و آموزش مهارت‌های شهروندی است.

در ماه‌های گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و خانه‌ماندن کودکان و نوجوانان، توجه به نیازهای آموزشی فوق برنامه مورد توجه این معاونت قرار گرفت که یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته، طراحی و تولید محتوای آموزشی ویدیویی برای کودکان و نوجوانان تحت عنوان «مدرسه تابستانی» است.

وی افزود: در این طرح حدود ۶۰ ویدیوی آموزشی به مدت ۵ هفته در فضای مجازی پخش خواهد شد. 

معاون شهردار تهران در خصوص عناوین دوره‌های آموزشی گفت: استادان مشخص شده‌اند و اکنون در مرحله تولید دوره‌ها هستیم که شامل قرآن، بازیگری تئاتر، انیمیشن، گویندگی و اجرا، موسیقی، طنز، داستان نویسی، فیلمسازی با موبایل، خاطره نویسی و مهارت‌های شهروندی است.

جوادی یگانه خاطرنشان کرد: همه استادان این مدرسه از افراد صاحب‌نظر هستند و قطعا حضور در این دوره‌ها که به‌صورت رایگان برگزار می‌شود، می‌تواند بخشی از نیاز فرهنگی و آموزشی مناسب و مطلوب برای نوجوانان را در شرایط فعلی تامین کند.

نظر شما