شناسهٔ خبر: 162276 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جلوگیری از فرارهای مالیاتی بخشی از کسری بودجه را تامین می‌کند

مالیات نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس گفت: برای رسیدن به وضعیت اقتصادی پایدار و تامین بخشی از کسری بودجه باید به سمت جلوگیری از فرارهای مالیاتی پیش برویم.

به گزارش «نماینده»، کمال علی‌پور خنکداری نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس، با بیان اینکه برای رسیدن به وضعیت اقتصادی پایدار و تامین بخشی از کسری بودجه باید به سمت جلوگیری از فرارهای مالیاتی پیش برویم، گفت: دولت اکنون با وجود مشکلات حوزه فروش نفت، مالیات‌ها را به صورت واقعی و نه خوداظهاری دریافت کند.

وی تصریح کرد: واگذاری پروژه‌های نیمه تمامی که حدود 30 درصد از اتمام آن باقی مانده، می‌تواند پایه درآمدی برای بخش خصوصی باشد. نمایندگان این پیشنهاد را در دور نهم مجلس ارائه کردند تا دولت با واگذاری پروژه‌های نیمه تمام این امتیاز را به بخش خصوصی بدهد که آنها پروژه‌ها را بعد از بهره‌برداری انتقال داده یا به طور مثال 10 سال در اختیار بگیرند.

علی‌پورخنکداری تاکید کرد: بسیاری از کشورهای موفق دنیا برای تامین مالی خود به این سیاست روی آورده‌اند، چین پروژه‌های عمرانی خود را با واگذاری به بخش خصوصی اجازه می‌دهد، این شرکت‌ها با در اختیار داشتن مدت‌دار آن سازه‌ها هزینه ساخت خود را تامین کنند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس  بیان کرد: براین اساس دولت برای تامین مالی خود می‌تواند از فاینانس داخلی یا خارجی استفاده کرده و بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام در کشور که حتی عمر برخی از آنها به بالای 20 سال می‌رسد را تعیین تکلیف کند.

نظر شما