شناسهٔ خبر: 162273 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نظارت موثر منجر به تحول در مجلس می شود

میر تاج الدینی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت موثر بر مجریان دستگاه های اجرایی منجر به تحول در مجلس شورای اسلامی می شود.

به گزارش «نماینده» محمد رضا میر تاج الدینی در تشریح شاخصه های مجلس تحول خواه گفت: فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام(ره) مانند سایر بیانات ایشان بسیار بنیادین و راهگشا بود.

وی ادامه داد: ایشان در سخنرانی خود ویژگی های امام راحل در خصوص تحول خواهی و تحول آفرینی را تبیین کردند و در تعبیری زیبا امام خمینی(ره) را امام تحول معرفی کردند از این جهت امام راحل باید الگویی برای جامعه ما باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ایشان بعد از مقدمه به این نکته رسیدند چون در رسیدن به  آرمان های انقلاب موفقیت کامل حاصل نشده و نمره مطلوبی بدست نیامده گام دوم انقلاب نیاز به تحول دارد بر این اساس باید تغییر و تحول در رفتار، برنامه ها و رویکردها صورت بگیرد تا به آن ها برسیم.

وی با اشاره به ضرورت پیاده سازی نقشه راه مورد نظر رهبر انقلاب در مجلس، عنوان کرد: مجلس یازدهم اگر قرار باشد برنامه های مجالس گذشته را دنبال کند ممکن است برخی توفیقاتی در موضوعات جدید بدست بیاورد اما هیچوقت آن  مجلس تحول گرا نخواهد بود.

میرتاج الدینی تصریح کرد: برای این که تحول در مجلس شکل بگیرد نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم بر این اساس در گام  اول همواره نگاه استراتژیک و کلان به مسائل جامعه داشته باشیم و مجلس را در راستای نیاز های اساسی کشور پیش ببریم.

وی ادامه داد: باید مراقبت کنیم به روزمرگی دچار نشویم و از  فرو غلطیدن و حاشیه های کم اثر دور باشیم همچنین هر روز که از عمر مجلس یازدهم می گذرد و جلساتی که  تشکیل می شود باید گامی در جهت تحقق و تحول در راستای آرمان های انقلاب برداریم و به آن نزدیک شویم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: از جمله این تحول ها، برنامه ریزی های اقتصادی است که در زندگی مردم اثر مستقیم دارد همچنین تحول در ساختار بودجه و بودجه نویسی باید در سر لوحه کار مجلس باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از مجلس در بحث بودجه گفت: مجلس دهم متاسفانه نتوانست خواسته ایشان را در زمینه اصلاح ساختار بودجه محقق کند اما مجلس یازدهم می تواند این خواسته رهبر انقلاب را در برنامه خود قرار دهد.

میرتاج الدینی بیان کرد: با پیش بینی هایی که در خصوص شکل گیری کمیسیون برنامه و بودجه مجلس وجود دارد با حضور چهره های با تجربه و برجسته می توان با بهره گیری از  تلفیق علم و دانش و تجربه و کارآمدی به این امر مهم رسید.

وی عنوان کرد: نکته دیگر تحول در جامعه است که مجلس در این زمینه باید الگو و پیشتاز شود با توجه به این که انقلاب اسلامی انقلاب حمایت از مستضعفین، اقشار محروم و کم در آمد جامعه است اگر رصد کلان و آسیب شناسی کامل نسبت به شرایط موجود نداشته باشیم و فاصله ها را با آرمان های انقلاب نسجنیم به تحول مطلوب نخواهیم رسید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فاصله طبقاتی در بهره مندی از امکانات و ثروت عمومی جامعه زیاد بوده به طوری که در جامعه گروه پر درآمد فرهنگ زندگی آن ها در زمینه های مختلف با نبوغ جامعه متفاوت است.

وی افزود: اقشار پر درآمد جامعه از همه امکانات لاکچری مانند آرایشگاه ها و ویلا های گران قیمت و ماشین های میلیاردی و سایر امکانات رفاهی استفاده می کنند که در مخیله اقشار متوسط و پایین جامعه جامعه نمی گنجد.

میر تاج الدینی تصریح کرد: این فاصله عمیق طبقاتی که می توان به یک شکاف تشبیه کرد با آرمان های انقلاب ناسازگار است و نشان می دهد در هدایت برنامه های اقتصادی جامعه درست پیش نرفتیم.

وی بیان کرد: امیرالمومنین (ع)  فرموده‌اند «هیچ ثروتی در جایی انباشته نمی‌شود، مگر اینکه حقی در کنار آن از بین رفته باشد»  در مجلس باید به سمت تعیین وضعیت مالیات سرمایه های انباشته شده و ثروت های باد آورده حرکت کنیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که تحول انجام شود منجر به کاهش فاصله طبقاتی اجتماعی و اقتصادی اجرای عدالت خواهد شد و از تبعیض فاصله می گیریم.

وی تصریح کرد: رویکرد نمایندگان باید نظارت موثر،  برنامه ریزی قوی و عملیاتی در قالب تصویب قوانین باشد همچنین قوانین موثر و جدید جایگزین قوانین قدیمی و منسوخ شوند.

میرتاج الدینی خاطر نشان کرد: نظارت موثر مجلس بر عملکرد مجریان و دستگاهای اجرایی و قوانین مصوب منجر به تحول در قوه مقننه می شود.  

نظر شما