شناسهٔ خبر: 162269 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تذکر به وزیر خارجه به خاطر عدم رعایت مناسبات سیاسی در مذاکره با مقام آمریکایی

پژمانفر/2 نماینده مردم مشهد در مجلس در تذکر به وزیر امور خارجه عنوان کرد که چرا ابتدایی‌ترین مناسبات سیاسی را رعایت نمی‌کنید و برای آزادی دانشمندان ایرانی به مذاکره با مقام دست سوم سابق آمریکا می‌پردازید؟

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس در تذکری به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه عنوان کرد که چرا ابتدایی‌ترین مناسبات سیاسی را رعایت نمی‌کنید و برای آزادی دانشمندان ایرانی به مذاکره با مقام دست سوم سابق آمریکا می‌پردازید؟

متن کامل تذکر نماینده مشهد به وزیر امور خارجه به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: چرا وزیر امور خارجه کشورمان ابتدایی‌ترین مناسبات سیاسی را رعایت نمی‌کند و با مقام دست سوم سابق آمریکا در مورد آزادی دانشمندان ایرانی مذاکره می‌کند؟

شرح تذکر: مذاکره با مقام دست سوم سابق آمریکا در شأن وزیر خارجه نیست

دیدار وزیر خارجه کشورمان با یک فرماندار سابق آمریکایی که معلوم نیست بر اساس کدام اصول و عرف دیپلماتیک صورت گرفته، نمره منفی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی است چه آنکه شأن و جایگاه جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد که وزیر خارجه کشورمان به عنوان بالاترین مقام دیپلماسی کشور با کسی که صرفاً یک مقام دست چندم آمریکایی بوده و از همه بدتر، سابقه حمایت از منافقین و تروریست‌ها را در کارنامه خود دارد، در مورد آزادی دانشمندان ایرانی‌مان بنشیند و گفت‌وگو کند.

نظر شما