شناسهٔ خبر: 162259 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قاسمی پور: برای مبارزه با فساد، نیازمند قوانین با ضمانت اجرایی بالا هستیم

شیوا قاسمی نماینده مردم مریوان در مجلس تأکید کرد: مجلس یازدهم باید قوانین مربوط به مبارزه با فساد اقتصادی و رانتخواری را اصلاح کرده و ضمانت اجرایی بالا برای آنها قرار دهد.

به گزارش «نماینده»،شیوا قاسمی پور، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در پیام ایشان به مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم، گفت: مبارزه با با فساد اقتصادی و رانتخواری باید به عنوان شاکله برنامه‌های مجلس یازدهم و کمیسیون‌های تخصصی آن باشد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: جهش تولید زمانی ایجاد می شود و معیشت زمانی بهبود می یابد که قوانین محکم و قوی در راستای مبارزه با فساد در کشور با ضمانت اجرایی بالا وجود داشته باشد.

این نماینده مردم از استان کردستان در مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: آفتی که بعضا گریبان‌گیر نمایندگان مجلس می شود، شخصیت سازی مسائل و فعالیت و اقدام بر اساس منافع شخصی و منطقه ای است که اگر نماینده ای ادعای روحیه انقلابی دارد، باید خود را از این آسیب حفظ کند تا مشکلات کلان کشور برطرف شود.

به گزارش خانه ملت، در بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب به مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم شورای اسلامی آمده است: در حال حاضر، اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویّتهای کشور است. در باب اقتصاد، علاوه بر مشکلات عمده‌ی مشهود، باید اذعان کنیم که در دهه‌ی پیشرفت و عدالت، نمره‌ی مطلوبی درباب عدالت به دست نیاورده‌ایم. این واقعیّتِ ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف، به مثابه‌ی اولویت، وادار سازد. توصیه‌ی صاحب‌نظران به ما میگوید که راه درست برای این مقصود اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملّی یعنی: اشتغال، تولید، ارزش پول ملی، تورم، اسراف و امثال آن است.

نظر شما