شناسهٔ خبر: 162253 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

صندوق ذخیره فرهنگیان جولانگاه نیروهای سیاسی و فاسد است

کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان در این دولت جولانگاه نیروهای سیاسی و فاسد شده و باید از وجود این افراد پاکسازی شود.

به گزارش «نماینده» علی‌اکبر کریمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل آموزشی کشور، گفت: آموزش در کنار بهداشت و امنیت از مهمترین مسائلی است که دولت‌ها باید مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش دارای چالش‌های بسیار زیادی است که یکی از چالش‌های این وزارتخانه آن است که روند بازنشستگی نیروهای این وزارتخانه با جذب نیروهای جدید متناسب نیست و شاهد کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش هستیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این شرایط شاهد هستیم که بعضاً نیروهای کادر اداری مدارس و حق‌التدریس به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مشغول هستند. بر این اساس باید مشکل کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش مرتفع شود و نیاز است که مجوز استخدام بیشتری داده شود.

کریمی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم جولانگاه نیروهای سیاسی و فاسد شده که مجلس دهم تحقیق و تفحصی در این زمینه انجام داد و باعث متلاشی شدن برخی از این باندهای فساد شد اما شاهدیم که همچنان برخی از گروه‌های سیاسی و فاسد بر این بخش دست‌درازی می‌کنند.

وی تصریح کرد: تقاضای ما این است که اجازه داده نشود که این امانت فرهنگیان دست نیروهای فاسد قرار گیرد و صندوق ذخیره فرهنگیان باید از وجود نیروهای سیاسی و فاسد پاکسازی شود.

نظر شما