شناسهٔ خبر: 162246 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تلاش مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

حاتمی نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس یازدهم، بهبود وضعیت معیشتی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مهم‌ترین دغدغه نمایندگان این دوره از مجلس دانست که برای تحقق آن تلاش خواهند کرد.

به گزارش «نماینده»، حسین حاتمی، در مورد عدم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۹ در حالی که حقوق بازنشستگان کشوری در ابتدای سال افزایش یافت، گفت: بعد ازکرونا به دلیل کمبود منابع مالی دولت با مشکلاتی در زمینه افزایش حقوق و مزایای بازنشستگان مواجه هستیم که نه تنها در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی بلکه در رابطه با سایر بازنشستگان کشوری هم وجود دارد که این وضعیت مطلوب نیست.

دریافتی بازنشستگان پاسخگوی نیاز زندگی آنها نیست

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این موضوع قابل درک است که هزینه زندگی بازنشستگان در شرایطی که دارای نوه، عروس و داماد هستند بسیار سنگین است، بنابراین دریافتی کنونی آنها پاسخگوی نیازشان نخواهد بود.
وی تصریح کرد: بازنشستگان سنوات گذشته با ضریب حقوق شاغلی پایین به دوره پایان خدمتی رسیدند و با حذف و اضافه‌هایی بازنشسته شدند و در شرایط کنونی هم از وضعیت معیشتی مطلوبی برخوردار نیستند.

چرا دولت‌ها در اجرای مصوبات برای افزایش حقوق بازنشستگان تعلل می‌کنند؟
حاتمی اظهار کرد: بی‌تردید همه ارکان حاکمیت بر این مهم تاکید دارند که باید شان بازنشستگان حفظ شود، اما باید به این مهم هم توجه شود که کمبود منابع مالی دولت مشکلاتی را در تامین اعتبارات لازم برای این بخش ایجاد کرده است.
وی تاکید کرد: البته در گذشته هم اغلب دولت‌ها به هر نحوی مصوبات و اسناد بالادستی که بر افزایش حقوق و مزایای بازنشستگان تاکید داشته‌اند را یا با تاخیر اجرا کرده یا به دلیل شرایط نامناسب مالی در درازمدت به فراموشی سپرده‌اند.
حاتمی یادآور شد: ما مصمم هستیم در یک فضای منطقی و عقلانی در جهت رفع مشکلات بازنشستگان برنامه‌ریزی کنیم، همچنین تلاش می‌کنیم تا اجرای همسان‌سازی حقوق این قشر به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در پایان قول داد که نمایندگان این دوره از مجلس با دغدغه‌ای که در جهت ارتقای وضعیت معیشت بازنشستگان دارند برای تحقق مطالبات آنها تلاش کنند.

نظر شما